Premis Baldiri Reixac

Escoltem les fonts

Alumnes de 5è i 6è de primària de l’escola Els Castanyers - Viladrau
La nostra escola està situada en un lloc privilegiat (Parc Natural del Montseny) i tenim un projecte pedagògic en el qual ens proposem treure el màxim profit d’aquest entorn. Una de les particularitats que caracteritza el poble de Viladrau és la seva aigua i les seves fonts. Hem pensat que estaria bé, amb els alumnes de cicle superior, treballar la poesia a partir dels poemes que hi ha a les fonts de Viladrau. Com a element enriquidor i de transmissió de cultura i social Amb la finalitat de descobrir les fonts i aprendre d’elles hem fet un itinerari per conèixer 14 fonts amb els seus poemes i els seus poetes. Un cop a l’aula, hem analitzat a fons l’estructura(estrofes, versos, rimes...) i el significat del poema ; la biografia dels autors i l’entorn mediambiental on es troba la font (descripció del paisatge, situació de la font, estat actual, cabal...). Durant el curs portarem a terme diferents activitats relacionades amb el projecte juntament amb les associacions del poble: participant en la Diada literària (entorn a les fonts) per Sant Jordi, en una caminada popular guiada pels alumnes de CS i com a projecte final escriurem un poema dedicat a una font del poble .