Notícies Fundació Carulla

Visita guiada dels Amics d'Els Clàssics a l'exposició DEMOS. Viure en democràcia

Data:
15/06/2015 - 12:00

Un viatge per l'origen de la democràcia al Museu d'Arqueologia de Catalunya

El passat divendres 12 de juny, a dos quarts de set de la tarda, els Amics d'Els Clàssics van descobrir l'exposició DEMOS. Viure en democràcia, amb la visita guiada exclusiva que van fer de la mà de l'arqueòleg Jordi Principal, conservador del museu d'Arqueologia de Catalunya. L'exposició mostra un conjunt d'uns 80 objectes patrimonials procedents del Museu d'Arqueologia de Catalunya, del Museu Nacional d'Art de Catalunya i del Museo Arqueológico Nacional de Madrid i, a més, incorpora 4 audiovisuals creats per l’Institut del Teatre amb escenes teatralitzades.

L'exposició pretén conceptualitzar i connectar, amb una línia d'actualitat, l'origen de la democràcia amb la realitat de la democràcia actual, articulant una vinculació entre el passat i el present per prospectar el futur. Està estructurada en la descripció de quatre casos: Temístocles, Antígona, Lisístrata i Sòcrates com a referents de debat dels conceptes d’ostracisme, de la legalitat versus legitimitat, de la unió pacífica del poble i de la concepció intransigent de la llei respectivament. A l’espai Àgora, situat al centre de l’exposició, un audiovisual mostra la correlació entre casos de la Grècia clàssica i situacions d’actualitat.

Aquesta mostra, centrada al voltant de la democràcia atenenca, que va perdurar des de les reformes de Clístenes el 509 a.C. fins a la supremacia macedònia el 322 a.C, indaga en una forma d'organització que encara avui continuem fent servir, inspirada en un sistema que va aportar com a novetat la participació i el control sobre els governants.

Mo Tu We Th Fr Sa Su