Si voleu consultar els guanyadors, seleccioneu-ne l'any:

Jordi Savall i Bernardet
Igualada
Per ser reconegut arreu del món com a intèrpret destacat de música antiga i un dels músics més rellevants de la seva generació; per la seva tasca concertística, pedagògica, de recerca i com a director i creador de conjunts orquestrals, que el situa entre els màxims artífexs de l’actual procés de revalorització de la música històrica, i perquè amb la seva obra prestigia Catalunya i situa el nostre país a l’avantguarda de la música culta.
Festival Internacional de Música de Cantonigròs
Cantonigròs
Perquè mitjançant el foment de la música coral i de la dansa contribueix al prestigi i a la projecció internacional de Catalunya, difon el coneixement de la realitat i de la cultura catalana arreu del món i promou l’agermanament entre els pobles; per la reconeguda exigència artística de la competició; per impulsar la promoció internacional de grups catalans, i perquè, en estimular l’acolliment dels participants a casa de centenars de famílies, enforteix els llaços d’amistat, de pau i de convivència entre cultures i persones.
Orfeó Català
Barcelona
Per la seva trajectòria, centenària, que aportà a Catalunya el moviment coral europeu de finals del segle passat; perquè ha fet una tasca única de treball sobre la cançó popular catalana, a la vegada que no ha deixat d’incorporar les grans obres simfòniques corals mundials; per la seva significació com a “germà gran” dels orfeons de Catalunya, i perquè es disposa a acomplir una nova etapa, sempre al servei de la col·lectivitat catalana.
Persona
Ramon Pelegero i Sanchis "Raimon"
Xàtiva
Per la seva important aportació com a cantant i poeta compromès i exigent. Durant més de vint-i-cinc anys el seu nom i la seva veu han fet vibrar d’interès i d’emoció les més àmplies i diverses audiències –però sobretot la joventut–, d’extrem a extrem dels Països Catalans. Amb un art personal i rigorós, inconfusible, ha incorporat a la cançó, a part de l’obra pròpia, textos de grans escriptors, com Ausiàs March i Salvador Espriu, i ha recorregut amb èxit Europa i Amèrica per portar-hi, amb el mateix esperit d’insubornable fidelitat a la llengua catalana, un missatge, sense equívocs, de fe en l’esdevenidor de la nostra cultura nacional.
Escolania de Montserrat
Monistrol de Montserrat
Pel seu alt nivell artístic, per la seva projecció internacional; per la seva indiscutida identificació amb el nostre poble; per haver seguit la vida de l’Abadia, a la qual ha donat relleu en el món de la música amb el seu civisme i la seva qualitat, que actualment és especialment remarcable, i com una de les escoles de música –la més antiga d’Europa entre les existents– més notables de Catalunya.
Orfeó Lleidatà
Lleida
Per la notable i continuada tasca pedagògica que, des de la seva fundació, realitza d’una manera peculiar, sobrepassant els límits habituals de les agrupacions musicals per convertir aquesta tasca en una acció cívica i cultural de primera magnitud, especialment pel que fa a la promoció de nous directors i a l’organització de cursos nacionals i internacionals.
Oriol Martorell i Codina
Barcelona
Per la seva obra pedagògica i de divulgació de la música catalana, molt especialment amb la difusió del cant coral entre els joves; per les seves iniciatives encaminades a incorporar l’ensenyament de la música a les escoles; per la tasca de formació de nous directors, i per la seva intervenció com a guia i promotor d’entitats, principalment de la Coral Sant Jordi, que ell mateix fundà.