Us presentem els finalistes del II Premi Lluís Carulla.

El Premi Lluís Carulla d’estímul a un projecte cultural té com a objectiu el foment de projectes innovadors perquè enforteixin i modernitzin la cultura i la societat catalanes. La dotació del guardó és de 100.000 €.

A l’edició d’enguany hem rebut un total de 73 projectes, d’entre els quals el jurat ha triat aquests 3 finalistes. Els voleu conèixer?

Surtdecasa.cat


Surtdecasa.cat és una plataforma digital especialitzada en cultura i oci del territori català. Un mitjà de comunicació cultural de proximitat que disposa d’informació actualitzada sobre activitats a les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona, el Penedès, l’Empordà, Ponent, Girona i la Catalunya Central. El projecte neix el 2010 a les Terres de l’Ebre i, tot i que va començar com una petita start-up de tres persones, s’ha convertit en una empresa amb més de vint periodistes joves. Surtdecasa.cat és un portal complet, diàriament actualitzat i amb voluntat de donar veu a tota l’oferta cultural del territori. Treballa per aconseguir ser el referent en cultura i oci de proximitat arreu del territori català i, per tant, informar d’allò que està passant al voltant dels lectors.

Proscenium


La Col·lecció de Teatre Proscenium serà l’aplicació informàtica que permetrà atorgar una nova via de difusió i possibilitarà la internacionalització del patrimoni dramàtic català. Es tracta de gravacions amb la lectura dramatitzada de textos teatrals, que es complementen amb dossiers pedagògics interactius (per a estudiants). L’aplicació, adaptada a cecs i sords, és apta per a dispositius mòbils i ordinadors de sobretaula. La impulsora del projecte és l'Editorial Proscenium, que promou iniciatives d'arts escèniques a través de la revista digital que duu el mateix nom. Proscenium, que neix amb una marcada vocació de servei públic, té com a objectiu promoure, divulgar i donar suport a la internacionalització de la creació catalana contemporània.

Museu Virtual de la Moda de Catalunya


A Catalunya, la moda ha tingut al llarg de la història un paper preeminent, tan a nivell industrial com comercial. Als seus museus s’hi conserva un important fons de peces que són pràcticament desconegudes i han estat ben poc estudiades (només un 6% de les peces de vestir històriques estan a l’abast del públic). Aquest projecte desenvolupa una proposta de gestió i de transferència de coneixement a través d’una web que esdevindrà un Museu Virtual de la Moda de Catalunya. Serà el producte d’una tasca de recerca i desenvolupament a tres nivells: històric-artístic, geogràfic i tecnològic, amb implicació ciutadana i ús de grans dades. El projecte vol respondre al repte social de l’accés universal a un patrimoni rellevant a Catalunya, tant per la seva significació social i cultural, com per la seva importància com a vector econòmic.