Museu Virtual de la Moda de Catalunya

Laura Casal-Valls - Barcelona
El lliurament deI II Premi Lluís Carulla d'estímul a un projecte cultural va ser el 21 de novembre de 2016 a la Fundació Tàpies

A Catalunya hi ha 6.499 peces de vestir històriques i només un 6% d’aquestes a l’abast del públic. I si aconseguíssim transformar aquest 6% en un 95%?

La moda ha tingut al llarg de la història (i té encara) un paper preeminent, tan a nivell industrial com comercial. Al museus catalans es conserva un important fons de peces que, malauradament, són pràcticament desconegudes i han estat ben poc estudiades.

En aquest projecte es desenvolupa una proposta de gestió i de transferència de coneixement a través d’una web que esdevindrà un Museu Virtual de la Moda de Catalunya. El projecte serà el producte d’una tasca de recerca i desenvolupament a tres nivells: històric-artístic, geogràfic i tecnològic, amb implicació ciutadana i ús de grans dades.

Amb la voluntat de reunir i fer convergir tots els elements que formen part de la moda històrica catalana en un únic repositori obert, el projecte tracta de respondre al repte social de l’accés universal a un patrimoni rellevant a Catalunya, tant per la seva significació social i cultural, com per la seva importància com a vector econòmic, però que malgrat això sovint ha restat (i resta) oblidat.