Si voleu consultar els guanyadors, seleccioneu-ne l'any:

ASSOCIACIÓ DOWN LLEIDA - LLEIDA

El jurat ha escollit aquesta candidadura com a guanyadora pel suport, la informació i l'ajuda que realitzen a les famílies estrangeres immigrades amb fills amb la síndrome de Down o altres discapacitats intel·lectuals de Lleida i comarques. També per l’edició i la traducció de material i documentació divulgatius i educatius. Sempre d’acord amb el principi d’igualtat i amb la finalitat d’aconseguir majors quotes d’autonomia, el projecte permetrà la inclusió de les persones destinatàries en les diferents etapes de la seva vida, com l’escolar i la laboral.

ASSOCIACIÓ INTERCULTURAL DIÀLEGS DE DONA - BARCELONA

El jurat dels Premis Francesc Candel ha escollit aquesta candidatura com a guanyadora pel treball que fa amb un col·lectiu que encara no té la igualtat i el reconeixement adequats, com és el de les dones immigrants, en aquest cas del Raval. Perquè l’associació en poc temps s'ha convertit en una entitat molt arrelada al barri, que fa evident la importància del compromís de totes les dones, tant voluntàries com alumnes, de sortir de casa seva i relacionar-se per poder tenir una major implicació amb la societat. No es tracta només de viure, es tracta d'exercir la seva ciutadania al nostre país.

ABD Associació Benestar i Desenvolupament - Barcelona

El jurat ha escollit aquesta candidatura com a guanyadora per tractar-se d'una estratègia de promoció de la salut afectiva, sexual i reproductiva, dirigida a la població jove immigrant. També per l'ús d'una metodologia curosament dissenyada per acostar-se als joves, a partir de dinamitzadors de contextos socials propers als joves i de la proposta d'elaborar material gràfic i audiovisual de prevenció i sensibilització, amb un llenguatge de complicitat i un suport fàcilment reenviable a l'entorn immediat.

Fundació Joan Salvador Gavina - Barcelona

El jurat ha escollit com a guanyadora aquesta candidatura per l’originalitat d’un projecte integral en el suport educatiu i emocional dut a terme en una casa de colònies, que incideix en infants i adolescents del Raval en situació de vulnerabilitat i les seves famílies, adoptant una perspectiva mediambiental i intercultural que els permet, a més, conèixer altres realitats no urbanes de Catalunya gràcies a la ubicació de la casa, en ple Pirineu. S’hi entrellacen l’atenció social, la conservació ambiental, la comunicació i la convivència.

Associació EXIL - Barcelona

El jurat ha escollit aquesta candidatura com a guanyadora per ser un projecte que proposa un programa integral i innovador d’acompanyament jurídic, social i terapèutic especialitzat per a víctimes de tortura, trauma complex i risc d’exclusió social. Gràcies a la iniciativa, duta a terme amb la col·laboració de la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat, més de 100 persones d’origen estranger que ja portaven força temps a Catalunya sense haver resolt els seus processos traumàtics ni les seves necessitats socioeconòmiques i administratives han vist millorar la seva salut psíquica i mental, i han pogut trobar feina i un lloc digne per viure.