Si voleu consultar els guanyadors, seleccioneu-ne l'any:

Coordinadora Mentoria Social-Associació Punt de Referència - Barcelona

Amb l’objectiu de promoure la mentoria com a eina d’acció social, de coordinar accions conjuntes i de sumar esforços per a la recerca, l’associació Punt de Referència, la Universitat de Girona i la Fundació Servei Solidari, ambdues amb el seu projecte Rossinyol, i la Fundació Èxit, han creat la Coordinadora Mentoria per a la inclusió. Avui dia un total de 2.515 infants i joves entre 8 i 23 anys han participat en un programa de mentoria, i 2.601 adults i joves majors de 25 anys han estat mentors. La mentoria social suposa una millora per al desenvolupament personal de joves que provenen d’entorns vulnerables en aspectes claus com el rendiment escolar, el contacte amb el món laboral i la millora en aspectes emocionals. Aquest acompanyament personal entre el mentor i el jove crea una relació de confiança entre tots dos que fa augmentar les expectatives i l’autoestima del mentorat.

Televisió de Catalunya - Sant Joan Despi

En reconeixement pel servei públic i el coratge en la denúncia de l'anomalia democràtica que signifiquen els Centres d'Internament d'Estrangers, monstres nascuts de la raó política. Un documental, dirigit per Xavier Montanyà i Antonio Cortés, que explora la realitat d’aquests centres i el seu funcionament a través de les històries d’alguns dels interns del CIE de Zona Franca de Barcelona. El reportatge aprofundeix d'una manera rigorosa i compromesa en una realitat punyent que sovint s'ignora o s'obvia, i denuncia irregularitats com la privació de llibertat per falta administrativa, la violència física, les deficiències mèdiques, l’opacitat i la manca d’informació a familiars i periodistes.

Ajuntament d'Hospitalet de Llobregat - L'Hospitalet de Llobregat

Per un programa que es dirigeix a famílies catalanes d’origen immigrant que, després de diversos anys de separació, decideixen portar als seus fills d’entre 12 i 18 anys a Catalunya. El projecte té un enfocament innovador pel fet de promoure una sèrie d’accions preventives per afavorir la inclusió i el recolzament d’aquests joves des del moment de la tramitació fins que ja estan adaptats al nou entorn familiar, sociocultural, educatiu, econòmic i lúdic. Per tal d’enfrontar aquest procés amb el màxim de possibilitats d’èxit es fa un pla d’acompanyament ajustat a les estratègies pròpies de cada nucli familiar.

Associació per a l'orientació, Formació i Inserció dels Treballadors Estrangers (CITE-CCOO) - Barcelona

A un projecte que, tenint present que el prejudici és una llosa que carrega l’immigrant, però també és un vel que dificulta la visió que tenim de l’altre, treballa per acabar amb els rumors i els clixés i que ho fa sensibilitzant les empreses davant de la diversitat, atacant els prejudicis en un dels àmbits més importants de la vida, l’àmbit laboral. La feina és un dels espais on pot produir-se més contacte entre persones diverses i, per aquest motiu és important que, amb formació i informació, es treballi per desactivar-hi idees sense fonaments que es donen per verdaderes, i que poden enterbolir la convivència entre persones de diferents procedències i alimentar discursos xenòfobs i racistes.

Oblatas del Santíssim Redemptor-El Lloc de la Dona - Barcelona

Per tractar-se d’una iniciativa que, en un context de crisi econòmica que ha agreujat l’exposició a la precarietat i l’exclusió de les dones immigrants, té com a objectiu la inclusió social i la inserció laboral d’aquest col·lectiu a través de la formació i l’accés a la cultura com a eines per obrir-se un espai al món laboral. La finalitat del projecte és que les seves beneficiàries puguin obtenir guanys econòmics a través del desenvolupament d’habilitats i coneixements que ja portaven des dels seus països d’origen, però que no han trobat la manera d’explotar-los en el nou context, fent palès que la inserció laboral és fonamental per a la incorporació de les dones immigrants a la societat catalana i que aquesta no pot desaprofitar-ne el potencial.