Mostrant: 65 projectes

Pàgines

9 Barris Acull. La Prosperitat Cultura en Acció 2

Xarxa 9 Barris Acull - Barcelona

Nou Barris Acull és una xarxa integrada per més de seixanta entitats, entre les quals figuren AAVV, AMPA’S, parròquies, associacions culturals i esportives, entitats de lleure i solidaritat, escoles d’adults, etc. Des del principi, el projecte es basa en la percepció de les persones immigrants en tant que nous veïns i veïnes, amb necessitats diferents però també similars a les de la resta d’habitants dels barris.

Amb veu nova, les velles paraules

Centre de Normalització Lingüística d’Osona - Vic

"Amb veu nova, les velles paraules" és un documental i espectacle poètic basat en els textos dels escriptors Jacint Verdaguer, M. Àngels Anglada i Miquel Martí i Pol, dut a terme pel grup de teatre del Centre de Normalització Lingüística d’Osona i la Societat Cultural Bri fi de lli. Aquests tres escriptors osonencs comparteixen, a més de la literatura, un lligam molt estret amb la terra, la llengua, la música i el país, motiu pel qual constitueixen el fil conductor de l’espectacle.

Atenció integral a les dones immigrants víctimes del tràfic d’éssers humans.

SICAR cat - Barcelona

El projecte que SICAR Cat presta a les dones relacionades amb entorns de prostitució, víctimes del tràfic d’éssers humans, és una atenció integral que s’organitza en processos principals: retorn, salut, jurídic, sociolaboral i atenció social.

Aula d’acollida

IES La Serreta - Rubí

L’aula d’acollida de l’IES La Serreta va començar a funcionar el 2004 i des d’aleshores ha atès desenes d’alumnes vinguts de països de parla àrab, xinesa, del nord d’Europa o de Sudamèrica. Es tractava d’un pas previ per aprendre l’idioma i poder-se incorporar després a les aules ordinàries. L’aula d’acollida ha participat activament de les activitats que es fan a la ciutat i també ha dut a terme una important tasca d’integració dels alumnes nouvinguts.

Aula d’acollida

CEIP Perú - Barcelona

Amb la iniciativa de l’Aula d'acollida, conjuntament amb altres accions destinades a tota la Comunitat Educativa, el CEIP PERÚ dóna des de fa anys una resposta positiva a la situació dels alumnes d'origen immigrant i a les seves famílies, contribuint a facilitar la seva integració lingüística i cultural. Algunes de les activitats que duen a terme són explicar les festes tradicionals de Catalunya com també les del país d’origen dels alumnes nouvinguts, aprendre el català jugant, pintant, fent dramatitzacions i, fins i tot, cuinant.

Barri educador

Associació Casal dels Infants del Raval - Barcelona

L’Associació Casal dels Infants del Raval es va crear l’any 1983 al Barri del Raval i actualment s’ha anat estenent arreu de Catalunya. El programa Barri educador genera accions socials i educatives i pretén garantir i millorar tant el benestar com les oportunitats dels infants i joves. Les principals línies de treball del projecte són: l’observació permanent dels espais públics del barri, la intervenció directa i l’elaboració d’un diagnòstic participatiu per a la convivència a l’espai públic.

Biblioteca Massagran

Biblioteca Massagran - Salt

La biblioteca pública Massagran, adreçada a infants i joves, es va inaugurar l’any 1990 com a filial de la biblioteca pública de Salt. El seu objectiu és apropar la lectura als nens i les nenes que s’hi acosten amb la voluntat de ser un espai educador que dóna accés a la informació. Per aquest motiu s’hi realitzen activitats de tot tipus: tallers de lectura i escriptura, es preparen obres de teatre, presentacions de llibres nous, cicles de cinema, jocs, i sobretot, s’hi expliquen molts contes.

Campanya Oberts al català

Confederació del Comerç de Catalunya - Barcelona

La campanya Oberts al català, organitzada per la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), promou l’actitud integradora de tots els comerciants, amb independència del seu origen. Oberts al català té per objecte fomentar l’ús de la llengua catalana en els sectors de comerç, dels serveis i del turisme, i sobretot vol integrar els comerciants nouvinguts en el teixit comercial del país.

Casal-Escola de Llengua d'Estiu XIA TIAN

Associació Sòciocultural La Formiga - Santa Coloma de Gramenet

L’associació Sòciocultural La Formiga va néixer l’any 2000 amb l’objectiu d’impulsar projectes i actuacions adreçades a les noves necessitats socials relacionades amb l’arribada de persones nouvingudes d’orígens i realitats molt diverses. El projecte del Casal-Escola de la Llengua d’Estiu XIA TIAN, iniciat al 2003, pretén cobrir les necessitats lingüístiques d’infants i joves xinesos i d’altres orígens de Santa Coloma de Gramenet. El casal combina l’ensenyament del català amb activitats lúdiques tractant transversalment l’aprenentatge d’habilitats socials.

CEIP La Farga

Escola de Mares del CEIP La Farga - Salt

Perquè l’experiència que s’hi duu a terme des de l’Escola de Mares contribueix a fomentar la convivència, l’acolliment i la integració en una població amb un fort component d’immigració recent.

Pàgines