Mostrant: 23 projectes

Pàgines

Aula d’acollida

IES La Serreta - Rubí

L’aula d’acollida de l’IES La Serreta va començar a funcionar el 2004 i des d’aleshores ha atès desenes d’alumnes vinguts de països de parla àrab, xinesa, del nord d’Europa o de Sudamèrica. Es tractava d’un pas previ per aprendre l’idioma i poder-se incorporar després a les aules ordinàries. L’aula d’acollida ha participat activament de les activitats que es fan a la ciutat i també ha dut a terme una important tasca d’integració dels alumnes nouvinguts.

Aula d’acollida

CEIP Perú - Barcelona

Amb la iniciativa de l’Aula d'acollida, conjuntament amb altres accions destinades a tota la Comunitat Educativa, el CEIP PERÚ dóna des de fa anys una resposta positiva a la situació dels alumnes d'origen immigrant i a les seves famílies, contribuint a facilitar la seva integració lingüística i cultural. Algunes de les activitats que duen a terme són explicar les festes tradicionals de Catalunya com també les del país d’origen dels alumnes nouvinguts, aprendre el català jugant, pintant, fent dramatitzacions i, fins i tot, cuinant.

Biblioteca Massagran

Biblioteca Massagran - Salt

La biblioteca pública Massagran, adreçada a infants i joves, es va inaugurar l’any 1990 com a filial de la biblioteca pública de Salt. El seu objectiu és apropar la lectura als nens i les nenes que s’hi acosten amb la voluntat de ser un espai educador que dóna accés a la informació. Per aquest motiu s’hi realitzen activitats de tot tipus: tallers de lectura i escriptura, es preparen obres de teatre, presentacions de llibres nous, cicles de cinema, jocs, i sobretot, s’hi expliquen molts contes.

CEIP La Farga

Escola de Mares del CEIP La Farga - Salt

Perquè l’experiència que s’hi duu a terme des de l’Escola de Mares contribueix a fomentar la convivència, l’acolliment i la integració en una població amb un fort component d’immigració recent.

Documental-ficció. "Ni fàcil ni difícil" i la seva aplicació pedagògica

Somni de Mico Produccions - Hospitalet de Llobregat

El documental-ficció "Ni fàcil ni difícil", dirigit per Daniel Lagartofernández i Marian Piper, ha desenvolupat una activitat d’educació intercultural flexible que ha ofert aplicacions en diferents àmbits educatius. És una activitat transversal que combina aquest treball pedagògic amb l’aprenentatge i el foment de la llengua catalana. Els objectius principals són: fomentar la participació de tots els destinataris de l’activitat, siguin grups classe o grups creats ad hoc per treballar-la, i promoure el coneixement mutu i el reconeixement de la pluralitat.

Grup d'integrants del projecte El Caliu

El Caliu, un projecte EcoSOCIAL de diàleg intercultural

Fundació Joan Salvador Gavina - Barcelona

És un projecte que vol ser un recurs que permeti a menors i famílies en situació de vulnerabilitat social del barri del Raval de Barcelona, tenir contacte entre elles, amb cultures d'origen molt divers, així com amb la natura, fent activitats de conservació i responsabilitat mediambientals i possibilitant una convivència entre elles.El fet que els col·lectius en situació de vulnerabilitat social tinguin dificultats en conèixer i implicar-se en temes mediambientals, fa d'aquest projecte una plataforma perfecta per sensibilitzar i implicar els participants en el coneixement del medi natural,

Els llibres de la Nur

Associació Sociocultural Punt d’Intercanvi - Barcelona

Els llibres de la Nur és una col•lecció de llibres bilingües, escrits en català i en les llengües dels col•lectius majoritaris de les persones immigrades, com romanès, àrab, xinès i amazic. L’objectiu d’aquesta col•lecció és facilitar l’aprenentatge de la llengua i de la cultura catalana als nous ciutadans. Els continguts dels llibre corresponen a l’assignatura coneixement del medi de Cicle Inicial de Primària.

Formació i acompanyament de joves immigrants

Col•lectiu d'Iniciatives Juvenils (CIJCA) - Lleida

El Col•lectiu d’Iniciatives Juvenils CIJCA és un projecte educatiu nascut a Lleida l’any 1986 com una associació sense ànim de lucre, que engloba diversos serveis educatius destinats a adolescents i joves en situació de risc social, tant del país com estrangers. L’associació promou Centres i Serveis educatius en diferents barris de la ciutat de Lleida i està formada per treballadors professionals i per voluntaris.

Mentoria per a joves immigrants i refugiats

Coordinadora Mentoria Social-Associació Punt de Referència - Barcelona

Al desembre 2012 es va crear la xarxa Coordinadora de Mentoria Social, per promoure la mentoria, una metodologia que reforça la responsabilitat individual i el compromís ciutadà. Treballem per fer més forts els programes de Mentoria de les entitats que en formen part, tot treballant per tal que la Mentoria esdevingui una metodologia eficaç per a la inclusió de persones en situació de risc d'exclusió social.

Per la cooperació entre cultures i la inserció de persones en risc d’exclusió

Associació Atzavara-Arrels - Tortosa

Atzavara-Arrels és una associació plural, oberta i participativa que neix a Tortosa l’any 2000. Realitzen projectes encaminats a facilitar l’acollida, afavorir l’intercanvi, el coneixement intercultural, la inclusió, la igualtat d’oportunitats i l’exercici de la plena ciutadania. Per desenvolupar aquests objectius porten a terme diferents projectes adreçats a la infància, els joves, les dones i els adults en general. Compten amb un valuós equip de més de 20 voluntaris i voluntàries que fan tasques de suport acadèmic, educatiu, emocional i d’orientació ciutadana.

Pàgines