Mostrant: 23 projectes

Grup d'integrants del projecte El Caliu

El Caliu, un projecte EcoSOCIAL de diàleg intercultural

Fundació Joan Salvador Gavina - Barcelona

És un projecte que vol ser un recurs que permeti a menors i famílies en situació de vulnerabilitat social del barri del Raval de Barcelona, tenir contacte entre elles, amb cultures d'origen molt divers, així com amb la natura, fent activitats de conservació i responsabilitat mediambientals i possibilitant una convivència entre elles.El fet que els col·lectius en situació de vulnerabilitat social tinguin dificultats en conèixer i implicar-se en temes mediambientals, fa d'aquest projecte una plataforma perfecta per sensibilitzar i implicar els participants en el coneixement del medi natural,

Classe del conectiu de dones

SOM DONES... SÓC LA TEVA IGUAL

ASSOCIACIÓ INTERCULTURAL DIÀLEGS DE DONA - BARCELONA

El projecte que presentem és un projecte de continuïtat. Els objectius són ambiciosos. La presa de consciència, individual i col•lectiva, de les relacions de desigualtat necessiten el seu temps, en especial si pensem en les característiques de les dones a les que s’adreça aquest projecte. Educades en una societat on les estructures de poder masculí son molt rígides, en general, accepten el rol de filla, mare i esposa submisa amb naturalitat.

Classe down lleida

PROJECTE DE SUPORT A FAMÍLIES ESTRANGERES INMIGRADES AMB FILLS AMB LA SÍNDROME DE DOWN O ALTRES DISCAPACITATS INTEL•LECTUALS

ASSOCIACIÓ DOWN LLEIDA - LLEIDA

Projecte implementat des del Departament d’Atenció a les famílies, a fi de donar suport, informar, assessorar, preveure la cobertura de les necessitats bàsiques a les famílies estrangeres immigrades en tots aquells aspectes que ens sigui possible, d’acord amb el principi d’igualtat per a les persones amb la síndrome de Down. Així com també pretén donar cobertura mitjançant el sistema de beques a les sessions formatives que des de la nostra entitat s’imparteixen per aquestes persones.

Programa d'Acompanyament a Joves Reagrupats

Ajuntament d'Hospitalet de Llobregat - L'Hospitalet de Llobregat

JUSTIFICACIÓ.
El Programa d’Acompanyament a Joves Reagrupats està dirigit a aquelles famílies que volen fer la reagrupació familiar de joves entre 12 i 18 anys. És a dir, mares i pares catalans d’origen immigrant, que ja fa un temps que estan al nostre país, i decideixen portar els seus fills i filles adolescents després de diversos anys de separació. Joves en una edat difícil i amb procés personal i unes expectatives migratòries diferents als que van fer arribar els seus pares i mares a Catalunya.

Mentoria per a joves immigrants i refugiats

Coordinadora Mentoria Social-Associació Punt de Referència - Barcelona

Al desembre 2012 es va crear la xarxa Coordinadora de Mentoria Social, per promoure la mentoria, una metodologia que reforça la responsabilitat individual i el compromís ciutadà. Treballem per fer més forts els programes de Mentoria de les entitats que en formen part, tot treballant per tal que la Mentoria esdevingui una metodologia eficaç per a la inclusió de persones en situació de risc d'exclusió social.

Taller d'estudi assistit famílies-alumnes - Pares i fills en aprenentatge dialògic

Sandra García Noguer - Salt

El taller d'estudi assistit amb famílies és un projecte innovador que vam iniciar a l'escola Mas Masó el curs 2012-2013. En el model educatiu de les Comunitats d'Aprenentatge, la participació de les famílies en les activitats escolars suposen un veritable recurs educatiu, una font d'aprenentatge i un model de gestió educativa. Aquest taller és un pas, una experiència d'aproximació a aquest model educatiu.

Projecte d’integració social i educativa de noies adolescents d’origen marroquí a l'IES La Jonquera

Consell Comarcal de l'Alt Empordà - Figueres

El Projecte d’integració social i educativa amb noies adolescents d’origen marroquí es va implementar a l’Institut de Secundària de La Jonquera i va ser motivat per millorar la integració de les alumnes marroquines en la dinàmica escolar.

Projecte de suport a les noies sud-saharianes que estudien batxillerat

Associació de suport a les joves sud-saharianes - Banyoles

L’Associació de suport a les joves sud-saharianes és una entitat formada l’any 2010 a Banyoles per un grup de persones del Pla de l’Estany amb l’objectiu d’ajudar les adolescents d’origen sud-saharià, residents a la comarca, a poder cursar la formació secundària i accedir posteriorment als estudis universitaris. El suport que proposa l’associació és econòmic i educatiu. L’associació està subvencionada per fons propis i no disposa, de moment, de cap ajuda dels organismes públics.

Pràctiques d’intervenció integral

Fundació per a la Reinserció de Dones - Barcelona

La fundació Ared ha sabut concebre el camí per a l’accés a la plena ciutadania de les persones nouvingudes en situació de risc d’exclusió social, fomentant la seva autonomia a través de l'atenció integral. Fan des dels seus inicis especial atenció a les dones d’origen immigrant, per la major fragilitat d’aquest col•lectiu de caure en situacions d’exclusió social.

Programa socieducatiu CROMA

Fundació Autònoma Solidària (FAS) - Cerdanyola del Vallès

El Programa Socioeducatiu CROMA té els seus orígens al curs 2004-2005. Va donar suport a l’Escola Les Fontetes de Cerdanyola del Vallès en la seva tasca d’apropar-se a una realitat sociocultural substancialment marcada per l’arribada massiva d’immigrants procedents d’arreu del món, i la consegüent incorporació dels seus fills i filles als centres educatius. El model pedagògic amb el qual es treballa es basa en la participació d’estudiants universitaris, i en la implicació d’un equip de pedagogs.

Pàgines