Mostrant: 23 projectes

Pàgines

Classe del conectiu de dones

SOM DONES... SÓC LA TEVA IGUAL

ASSOCIACIÓ INTERCULTURAL DIÀLEGS DE DONA - BARCELONA

El projecte que presentem és un projecte de continuïtat. Els objectius són ambiciosos. La presa de consciència, individual i col•lectiva, de les relacions de desigualtat necessiten el seu temps, en especial si pensem en les característiques de les dones a les que s’adreça aquest projecte. Educades en una societat on les estructures de poder masculí son molt rígides, en general, accepten el rol de filla, mare i esposa submisa amb naturalitat.

Classe down lleida

PROJECTE DE SUPORT A FAMÍLIES ESTRANGERES INMIGRADES AMB FILLS AMB LA SÍNDROME DE DOWN O ALTRES DISCAPACITATS INTEL•LECTUALS

ASSOCIACIÓ DOWN LLEIDA - LLEIDA

Projecte implementat des del Departament d’Atenció a les famílies, a fi de donar suport, informar, assessorar, preveure la cobertura de les necessitats bàsiques a les famílies estrangeres immigrades en tots aquells aspectes que ens sigui possible, d’acord amb el principi d’igualtat per a les persones amb la síndrome de Down. Així com també pretén donar cobertura mitjançant el sistema de beques a les sessions formatives que des de la nostra entitat s’imparteixen per aquestes persones.

Grup d'integrants del projecte El Caliu

El Caliu, un projecte EcoSOCIAL de diàleg intercultural

Fundació Joan Salvador Gavina - Barcelona

És un projecte que vol ser un recurs que permeti a menors i famílies en situació de vulnerabilitat social del barri del Raval de Barcelona, tenir contacte entre elles, amb cultures d'origen molt divers, així com amb la natura, fent activitats de conservació i responsabilitat mediambientals i possibilitant una convivència entre elles.El fet que els col·lectius en situació de vulnerabilitat social tinguin dificultats en conèixer i implicar-se en temes mediambientals, fa d'aquest projecte una plataforma perfecta per sensibilitzar i implicar els participants en el coneixement del medi natural,

Programa d'Acompanyament a Joves Reagrupats

Ajuntament d'Hospitalet de Llobregat - L'Hospitalet de Llobregat

JUSTIFICACIÓ.
El Programa d’Acompanyament a Joves Reagrupats està dirigit a aquelles famílies que volen fer la reagrupació familiar de joves entre 12 i 18 anys. És a dir, mares i pares catalans d’origen immigrant, que ja fa un temps que estan al nostre país, i decideixen portar els seus fills i filles adolescents després de diversos anys de separació. Joves en una edat difícil i amb procés personal i unes expectatives migratòries diferents als que van fer arribar els seus pares i mares a Catalunya.

Mentoria per a joves immigrants i refugiats

Coordinadora Mentoria Social-Associació Punt de Referència - Barcelona

Al desembre 2012 es va crear la xarxa Coordinadora de Mentoria Social, per promoure la mentoria, una metodologia que reforça la responsabilitat individual i el compromís ciutadà. Treballem per fer més forts els programes de Mentoria de les entitats que en formen part, tot treballant per tal que la Mentoria esdevingui una metodologia eficaç per a la inclusió de persones en situació de risc d'exclusió social.

Taller d'estudi assistit famílies-alumnes - Pares i fills en aprenentatge dialògic

Sandra García Noguer - Salt

El taller d'estudi assistit amb famílies és un projecte innovador que vam iniciar a l'escola Mas Masó el curs 2012-2013. En el model educatiu de les Comunitats d'Aprenentatge, la participació de les famílies en les activitats escolars suposen un veritable recurs educatiu, una font d'aprenentatge i un model de gestió educativa. Aquest taller és un pas, una experiència d'aproximació a aquest model educatiu.

Projecte d’integració social i educativa de noies adolescents d’origen marroquí a l'IES La Jonquera

Consell Comarcal de l'Alt Empordà - Figueres

El Projecte d’integració social i educativa amb noies adolescents d’origen marroquí es va implementar a l’Institut de Secundària de La Jonquera i va ser motivat per millorar la integració de les alumnes marroquines en la dinàmica escolar.

Projecte de suport a les noies sud-saharianes que estudien batxillerat

Associació de suport a les joves sud-saharianes - Banyoles

L’Associació de suport a les joves sud-saharianes és una entitat formada l’any 2010 a Banyoles per un grup de persones del Pla de l’Estany amb l’objectiu d’ajudar les adolescents d’origen sud-saharià, residents a la comarca, a poder cursar la formació secundària i accedir posteriorment als estudis universitaris. El suport que proposa l’associació és econòmic i educatiu. L’associació està subvencionada per fons propis i no disposa, de moment, de cap ajuda dels organismes públics.

Pràctiques d’intervenció integral

Fundació per a la Reinserció de Dones - Barcelona

La fundació Ared ha sabut concebre el camí per a l’accés a la plena ciutadania de les persones nouvingudes en situació de risc d’exclusió social, fomentant la seva autonomia a través de l'atenció integral. Fan des dels seus inicis especial atenció a les dones d’origen immigrant, per la major fragilitat d’aquest col•lectiu de caure en situacions d’exclusió social.

Programa socieducatiu CROMA

Fundació Autònoma Solidària (FAS) - Cerdanyola del Vallès

El Programa Socioeducatiu CROMA té els seus orígens al curs 2004-2005. Va donar suport a l’Escola Les Fontetes de Cerdanyola del Vallès en la seva tasca d’apropar-se a una realitat sociocultural substancialment marcada per l’arribada massiva d’immigrants procedents d’arreu del món, i la consegüent incorporació dels seus fills i filles als centres educatius. El model pedagògic amb el qual es treballa es basa en la participació d’estudiants universitaris, i en la implicació d’un equip de pedagogs.

Pàgines