Mostrant: 15 projectes

Pàgines

Associació Exil, projecte Integra

Projecte INTEGRA (abril 2013 - abril 2016). Programa d’acompanyament jurídic, social i terapèutic integral especialitzat per a víctimes de tortura, trauma complex i risc d’exclusió social.

Associació EXIL - Barcelona

El Projecte INTEGRA ha esdevingut els darrers 3 anys un referent en el procés de recuperació i integració per a un col·lectiu especialment vulnerable com són les víctimes de tortura. Després de força anys d’experiència per part de l’Associació EXIL (de comú acord amb la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat) constatàvem que un gran col·lectiu de persones sol·licitants d’asil, víctimes de tortura i l’exili, queien en una nova revictimització i augmentaven la seva situació de vulnerabilitat social quan la sol·licitud d’asil és denegada per l’Estat espanyol.

El meu cos, el meu plaer. Sexart

Sexart: promoció de la salut sexual des d’una perspectiva intercultural

ABD Associació Benestar i Desenvolupament - Barcelona

El projecte promou estratègies de promoció de la salut afectiva, sexual i reproductiva en la població jove immigrant a través de l'art. Existeixen barreres a les quals s'enfronta la joventut en general i la immigrant en particular, a l'hora de prendre decisions responsables respecte a la vivència de la seva sexualitat, com poden ser les dificultats econòmiques, condicionaments socials, problemes de desarrelament i la doble afinitat cultural entre la cultura d'origen i la d'acollida.

CIE, presó administrativa. Reportatge del programa 30 minuts

Televisió de Catalunya - Sant Joan Despi

El programa 30 minuts de TV3 al llarg de la seva trajectòria de més de 30 anys de programes, s’ha caracteritzat per apropar als ciutadans de Catalunya el fenomen de la immigració a partir de les històries dels seus protagonistes , aconseguint un dels objectius del premis Francesc Candel, que és donar una visió positiva i realista de la immigració al mitjans de comunicació.

Sempre surt el sol

Consell Comarcal de la Segarra - Cervera

"Sempre surt el sol" és un projecte que treballa la interculturalitat i el gènere. El projecte està format per un audiovisual amb format DVD, un dossier de treball i una petita exposició. El DVD mostra l’experiència de sis dones, totes vinculades a la comarca de la Segarra, on expliquen en primera persona el seu trajecte migratori: perquè van deixar el seu lloc d’origen, com van ser acollides, les dificultats viscudes, com s’han integrat a la comarca i quines són les seves perspectives de futur.

I tu, d’on ets?

Televisió de Catalunya - Sant Joan Despí

El reportatge "I tu, d’on ets?", del programa 30 minuts, descobreix la diversitat d’orígens i sentiments de pertinença dels catalans fills de la immigració internacional arribada els anys noranta. El programa recupera una entrevista de fa vint anys a nens i joves; alguns arribats a Catalunya de petits i d’altres nascuts aquí. Després d’aquests anys, retroben els entrevistats per veure quina identitat s’han forjat, com és la seva vida, si han patit o pateixen algun tipus de discriminació, i com s’han adaptat al país. Com es viu a Catalunya tenint arrels estrangeres? Se senten catalans?

Amb veu nova, les velles paraules

Centre de Normalització Lingüística d’Osona - Vic

"Amb veu nova, les velles paraules" és un documental i espectacle poètic basat en els textos dels escriptors Jacint Verdaguer, M. Àngels Anglada i Miquel Martí i Pol, dut a terme pel grup de teatre del Centre de Normalització Lingüística d’Osona i la Societat Cultural Bri fi de lli. Aquests tres escriptors osonencs comparteixen, a més de la literatura, un lligam molt estret amb la terra, la llengua, la música i el país, motiu pel qual constitueixen el fil conductor de l’espectacle.

Ull, canvi i acció.

Institut La Garrotxa - Olot

L’Institut La Garrotxa des de fa quatre anys realitza el projecte educatiu “Ull, canvi i acció”, en què hi participen alumnes i professors. El treball consisteix en l’aprofundiment sobre els diferents llocs d’origen dels alumnes de procedència estrangera del centre i en l’elaboració posterior d’un documental per part dels alumnes que participen en el projecte. El tema central de la iniciativa és el descobriment d’altres realitats socials, personals i culturals a diferents indrets del món guiats per estudiants del país que es visita.

Entre línies - Sota el vel

Televisió de Catalunya (TV3) - Sant Joan Despí

El reportatge Sota el vel, del programa Entre línies, s’acosta al debat obert al voltant de l’ús del vel islàmic en espais públics. El reportatge vol donar veu a totes les parts: joves, professors i entesos que expliquen les raons a favor o en contra. Ja fa temps que la manca de concreció legislativa sobre la qüestió provoca que tothom recondueixi aquesta realitat en funció de la seva situació.

Documental-ficció. "Ni fàcil ni difícil" i la seva aplicació pedagògica

Somni de Mico Produccions - Hospitalet de Llobregat

El documental-ficció "Ni fàcil ni difícil", dirigit per Daniel Lagartofernández i Marian Piper, ha desenvolupat una activitat d’educació intercultural flexible que ha ofert aplicacions en diferents àmbits educatius. És una activitat transversal que combina aquest treball pedagògic amb l’aprenentatge i el foment de la llengua catalana. Els objectius principals són: fomentar la participació de tots els destinataris de l’activitat, siguin grups classe o grups creats ad hoc per treballar-la, i promoure el coneixement mutu i el reconeixement de la pluralitat.

El món a Salt, un programa ràdio fet per nois i noies del món que vivim a Salt.

Associació per a la recerca i l'acció comunitària EINA - Salt

"El món a Salt" és un programa de ràdio fet per nois i noies d’arreu del món que viuen a Salt, coordinat per l’associació EINA, i que dóna continuïtat al projecte d’acollida i formació per a joves d’entre 16 i 18 anys nouvinguts a Salt. Amb aquest programa radiofònic es pretén millorar la competència comunicativa en català, tant a nivell oral com escrit, crear espais de debat i reflexió, i practicar la cooperació i el treball en equip.

Pàgines