Mostrant: 23 projectes

Pàgines

9 Barris Acull. La Prosperitat Cultura en Acció 2

Xarxa 9 Barris Acull - Barcelona

Nou Barris Acull és una xarxa integrada per més de seixanta entitats, entre les quals figuren AAVV, AMPA’S, parròquies, associacions culturals i esportives, entitats de lleure i solidaritat, escoles d’adults, etc. Des del principi, el projecte es basa en la percepció de les persones immigrants en tant que nous veïns i veïnes, amb necessitats diferents però també similars a les de la resta d’habitants dels barris.

Barri educador

Associació Casal dels Infants del Raval - Barcelona

L’Associació Casal dels Infants del Raval es va crear l’any 1983 al Barri del Raval i actualment s’ha anat estenent arreu de Catalunya. El programa Barri educador genera accions socials i educatives i pretén garantir i millorar tant el benestar com les oportunitats dels infants i joves. Les principals línies de treball del projecte són: l’observació permanent dels espais públics del barri, la intervenció directa i l’elaboració d’un diagnòstic participatiu per a la convivència a l’espai públic.

Col•lecció Qâdar

Associació Qâdar - Terrassa

La col•lecció de llibres Qâdar, coeditada amb Abadia Editors, tradueix al català llibres d’autors francòfons marroquins i del Sahel que presenten temàtiques de valors socials democràtics i tolerants per a adolescents de pares africans. Els tres llibres publicats fins ara són: la novel•la La civilització...La meva mare...!, de Driss Chraïbi, els assajos Jesús en l’Islam (la tradició sufí), de Faouzi Skali, i L’Alcorà i les dones (Una lectura d’alliberament), de la marroquina Asma Lamrabet.

Desmuntant Prejudicis

Associació per a l'orientació, Formació i Inserció dels Treballadors Estrangers (CITE-CCOO) - Barcelona

El projecte “Desmuntant prejudicis” és una iniciativa del Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers que vol posar de manifest el paper dels estereotips i els prejudicis en la percepció de les diferents diversitats presents a les empreses. En el marc del projecte s’han desenvolupat diferents elements de sensibilització, com ara un audiovisual, un fulletó i una guia informativa. Tanmateix, el projecte posa èmfasi en els aspectes formatius com un element fonamental per lluitar contra el discurs racista.

Documental-ficció. "Ni fàcil ni difícil" i la seva aplicació pedagògica

Somni de Mico Produccions - Hospitalet de Llobregat

El documental-ficció "Ni fàcil ni difícil", dirigit per Daniel Lagartofernández i Marian Piper, ha desenvolupat una activitat d’educació intercultural flexible que ha ofert aplicacions en diferents àmbits educatius. És una activitat transversal que combina aquest treball pedagògic amb l’aprenentatge i el foment de la llengua catalana. Els objectius principals són: fomentar la participació de tots els destinataris de l’activitat, siguin grups classe o grups creats ad hoc per treballar-la, i promoure el coneixement mutu i el reconeixement de la pluralitat.

Grup d'integrants del projecte El Caliu

El Caliu, un projecte EcoSOCIAL de diàleg intercultural

Fundació Joan Salvador Gavina - Barcelona

És un projecte que vol ser un recurs que permeti a menors i famílies en situació de vulnerabilitat social del barri del Raval de Barcelona, tenir contacte entre elles, amb cultures d'origen molt divers, així com amb la natura, fent activitats de conservació i responsabilitat mediambientals i possibilitant una convivència entre elles.El fet que els col·lectius en situació de vulnerabilitat social tinguin dificultats en conèixer i implicar-se en temes mediambientals, fa d'aquest projecte una plataforma perfecta per sensibilitzar i implicar els participants en el coneixement del medi natural,

EL COR AKAN de l'Associació Àkan

M. Lluïsa Geronès Estrada - Girona

Cor Àkan, un cor format per gent immigrada de més de 20 països diferents, acosta el públic a la realitat d’avui d’aquest grup social. Tots ells, en situació especialment dificultosa, formen part dels projectes d'acollida i formació professional de l'Associació Àkan (d'acollida i integració d'immigració) .

I tu, d’on ets?

Televisió de Catalunya - Sant Joan Despí

El reportatge "I tu, d’on ets?", del programa 30 minuts, descobreix la diversitat d’orígens i sentiments de pertinença dels catalans fills de la immigració internacional arribada els anys noranta. El programa recupera una entrevista de fa vint anys a nens i joves; alguns arribats a Catalunya de petits i d’altres nascuts aquí. Després d’aquests anys, retroben els entrevistats per veure quina identitat s’han forjat, com és la seva vida, si han patit o pateixen algun tipus de discriminació, i com s’han adaptat al país. Com es viu a Catalunya tenint arrels estrangeres? Se senten catalans?

Laboratori Antiracista

Laboratori Antiracista - Barcelona

El Laboratori Antiracista és una iniciativa de SOS Racisme que busca crear un espai d’experimentació i intercanvi a través d’activitats de caràcter reflexiu i mitjançant formes artístiques i culturals, com a eines per combatre la presència del racisme i la xenofòbia a la societat i alhora construir un model de ciutadania molt més inclusiu. La línia prioritària de SOS Racisme és treballar per evitar aquests casos de racisme i procurar que els joves siguin reconeguts com a ciutadans i ciutadanes de ple dret.

Mentoria per a joves immigrants i refugiats

Coordinadora Mentoria Social-Associació Punt de Referència - Barcelona

Al desembre 2012 es va crear la xarxa Coordinadora de Mentoria Social, per promoure la mentoria, una metodologia que reforça la responsabilitat individual i el compromís ciutadà. Treballem per fer més forts els programes de Mentoria de les entitats que en formen part, tot treballant per tal que la Mentoria esdevingui una metodologia eficaç per a la inclusió de persones en situació de risc d'exclusió social.

Pàgines