Mostrant: 29 projectes

Pàgines

9 Barris Acull. La Prosperitat Cultura en Acció 2

Xarxa 9 Barris Acull - Barcelona

Nou Barris Acull és una xarxa integrada per més de seixanta entitats, entre les quals figuren AAVV, AMPA’S, parròquies, associacions culturals i esportives, entitats de lleure i solidaritat, escoles d’adults, etc. Des del principi, el projecte es basa en la percepció de les persones immigrants en tant que nous veïns i veïnes, amb necessitats diferents però també similars a les de la resta d’habitants dels barris.

Aula d’acollida

IES La Serreta - Rubí

L’aula d’acollida de l’IES La Serreta va començar a funcionar el 2004 i des d’aleshores ha atès desenes d’alumnes vinguts de països de parla àrab, xinesa, del nord d’Europa o de Sudamèrica. Es tractava d’un pas previ per aprendre l’idioma i poder-se incorporar després a les aules ordinàries. L’aula d’acollida ha participat activament de les activitats que es fan a la ciutat i també ha dut a terme una important tasca d’integració dels alumnes nouvinguts.

Aula d’acollida

CEIP Perú - Barcelona

Amb la iniciativa de l’Aula d'acollida, conjuntament amb altres accions destinades a tota la Comunitat Educativa, el CEIP PERÚ dóna des de fa anys una resposta positiva a la situació dels alumnes d'origen immigrant i a les seves famílies, contribuint a facilitar la seva integració lingüística i cultural. Algunes de les activitats que duen a terme són explicar les festes tradicionals de Catalunya com també les del país d’origen dels alumnes nouvinguts, aprendre el català jugant, pintant, fent dramatitzacions i, fins i tot, cuinant.

Barri educador

Associació Casal dels Infants del Raval - Barcelona

L’Associació Casal dels Infants del Raval es va crear l’any 1983 al Barri del Raval i actualment s’ha anat estenent arreu de Catalunya. El programa Barri educador genera accions socials i educatives i pretén garantir i millorar tant el benestar com les oportunitats dels infants i joves. Les principals línies de treball del projecte són: l’observació permanent dels espais públics del barri, la intervenció directa i l’elaboració d’un diagnòstic participatiu per a la convivència a l’espai públic.

Biblioteca Massagran

Biblioteca Massagran - Salt

La biblioteca pública Massagran, adreçada a infants i joves, es va inaugurar l’any 1990 com a filial de la biblioteca pública de Salt. El seu objectiu és apropar la lectura als nens i les nenes que s’hi acosten amb la voluntat de ser un espai educador que dóna accés a la informació. Per aquest motiu s’hi realitzen activitats de tot tipus: tallers de lectura i escriptura, es preparen obres de teatre, presentacions de llibres nous, cicles de cinema, jocs, i sobretot, s’hi expliquen molts contes.

Casal-Escola de Llengua d'Estiu XIA TIAN

Associació Sòciocultural La Formiga - Santa Coloma de Gramenet

L’associació Sòciocultural La Formiga va néixer l’any 2000 amb l’objectiu d’impulsar projectes i actuacions adreçades a les noves necessitats socials relacionades amb l’arribada de persones nouvingudes d’orígens i realitats molt diverses. El projecte del Casal-Escola de la Llengua d’Estiu XIA TIAN, iniciat al 2003, pretén cobrir les necessitats lingüístiques d’infants i joves xinesos i d’altres orígens de Santa Coloma de Gramenet. El casal combina l’ensenyament del català amb activitats lúdiques tractant transversalment l’aprenentatge d’habilitats socials.

CEIP Mestre Morera

CEIP Mestre Morera - Barcelona

El CEIP Mestre Morera, un centre amb una gran diversitat d’orígens dels alumnes, fomenta el civisme i la convivència. L’escola aposta per una bona cohesió de grup entre els alumnes i per una educació basada en la responsabilitat i l’afectivitat. Els aspectes en els quals es vol incidir són la identitat de l’escola, la vinculació amb la ciutat i la coneixença i ajuda entre les persones i les famílies.

Col•lecció Qâdar

Associació Qâdar - Terrassa

La col•lecció de llibres Qâdar, coeditada amb Abadia Editors, tradueix al català llibres d’autors francòfons marroquins i del Sahel que presenten temàtiques de valors socials democràtics i tolerants per a adolescents de pares africans. Els tres llibres publicats fins ara són: la novel•la La civilització...La meva mare...!, de Driss Chraïbi, els assajos Jesús en l’Islam (la tradició sufí), de Faouzi Skali, i L’Alcorà i les dones (Una lectura d’alliberament), de la marroquina Asma Lamrabet.

Desmuntant rumors. Respostes objectives als rumors i estereotips entorn a la immigració.

Oficina d’Acció Social i Ciutadania de l'Ajuntament de Tàrrega - Tàrrega

El projecte neix a l’Oficina d’Acció Social i Ciutadania (OASIC), que pertany a la Regidoria d’Acció Social de l’Ajuntament de Tàrrega. Desmuntant rumors és una iniciativa encertada i imaginativa destinada a desactivar prevencions i recels, i a desmuntar prejudicis contra les persones immigrades. A la vegada, també vol fomentar la participació en la vida pública, la convivència d’una pluralitat de creences i assegurar la igualtat d’oportunitats entre homes i dones. Els tallers amb joves realitzats als instituts, com debats, tests autoavaluatius per conèixer els propis prejudicis, etc.

Fem escola, fem comunitat

Escola Guillem de Mont-rodon - Vic

El projecte Fem escola, fem comunitat va néixer el 2006 de la mà d’uns pares de l’escola Guillem de Mont-rodon-Sant Miquel de Sants, que sentien la necessitat de fer visibles els diferents grups culturals que conformen l’escola. L’objectiu principal i la finalitat del projecte és des de l’inici fer dels diversos grups culturals de l’escola una comunitat d’entesa, de reconeixement i de coneixement mutu.

Pàgines