Mostrant: 16 projectes

Pàgines

Amb veu nova, les velles paraules

Centre de Normalització Lingüística d’Osona - Vic

"Amb veu nova, les velles paraules" és un documental i espectacle poètic basat en els textos dels escriptors Jacint Verdaguer, M. Àngels Anglada i Miquel Martí i Pol, dut a terme pel grup de teatre del Centre de Normalització Lingüística d’Osona i la Societat Cultural Bri fi de lli. Aquests tres escriptors osonencs comparteixen, a més de la literatura, un lligam molt estret amb la terra, la llengua, la música i el país, motiu pel qual constitueixen el fil conductor de l’espectacle.

Aula d’acollida

CEIP Perú - Barcelona

Amb la iniciativa de l’Aula d'acollida, conjuntament amb altres accions destinades a tota la Comunitat Educativa, el CEIP PERÚ dóna des de fa anys una resposta positiva a la situació dels alumnes d'origen immigrant i a les seves famílies, contribuint a facilitar la seva integració lingüística i cultural. Algunes de les activitats que duen a terme són explicar les festes tradicionals de Catalunya com també les del país d’origen dels alumnes nouvinguts, aprendre el català jugant, pintant, fent dramatitzacions i, fins i tot, cuinant.

Aula d’acollida

IES La Serreta - Rubí

L’aula d’acollida de l’IES La Serreta va començar a funcionar el 2004 i des d’aleshores ha atès desenes d’alumnes vinguts de països de parla àrab, xinesa, del nord d’Europa o de Sudamèrica. Es tractava d’un pas previ per aprendre l’idioma i poder-se incorporar després a les aules ordinàries. L’aula d’acollida ha participat activament de les activitats que es fan a la ciutat i també ha dut a terme una important tasca d’integració dels alumnes nouvinguts.

Casal-Escola de Llengua d'Estiu XIA TIAN

Associació Sòciocultural La Formiga - Santa Coloma de Gramenet

L’associació Sòciocultural La Formiga va néixer l’any 2000 amb l’objectiu d’impulsar projectes i actuacions adreçades a les noves necessitats socials relacionades amb l’arribada de persones nouvingudes d’orígens i realitats molt diverses. El projecte del Casal-Escola de la Llengua d’Estiu XIA TIAN, iniciat al 2003, pretén cobrir les necessitats lingüístiques d’infants i joves xinesos i d’altres orígens de Santa Coloma de Gramenet. El casal combina l’ensenyament del català amb activitats lúdiques tractant transversalment l’aprenentatge d’habilitats socials.

CEIP La Farga

Escola de Mares del CEIP La Farga - Salt

Perquè l’experiència que s’hi duu a terme des de l’Escola de Mares contribueix a fomentar la convivència, l’acolliment i la integració en una població amb un fort component d’immigració recent.

EL COR AKAN de l'Associació Àkan

M. Lluïsa Geronès Estrada - Girona

Cor Àkan, un cor format per gent immigrada de més de 20 països diferents, acosta el públic a la realitat d’avui d’aquest grup social. Tots ells, en situació especialment dificultosa, formen part dels projectes d'acollida i formació professional de l'Associació Àkan (d'acollida i integració d'immigració) .

El món a Salt, un programa ràdio fet per nois i noies del món que vivim a Salt.

Associació per a la recerca i l'acció comunitària EINA - Salt

"El món a Salt" és un programa de ràdio fet per nois i noies d’arreu del món que viuen a Salt, coordinat per l’associació EINA, i que dóna continuïtat al projecte d’acollida i formació per a joves d’entre 16 i 18 anys nouvinguts a Salt. Amb aquest programa radiofònic es pretén millorar la competència comunicativa en català, tant a nivell oral com escrit, crear espais de debat i reflexió, i practicar la cooperació i el treball en equip.

Fem escola, fem comunitat

Escola Guillem de Mont-rodon - Vic

El projecte Fem escola, fem comunitat va néixer el 2006 de la mà d’uns pares de l’escola Guillem de Mont-rodon-Sant Miquel de Sants, que sentien la necessitat de fer visibles els diferents grups culturals que conformen l’escola. L’objectiu principal i la finalitat del projecte és des de l’inici fer dels diversos grups culturals de l’escola una comunitat d’entesa, de reconeixement i de coneixement mutu.

Mentoria per a joves immigrants i refugiats

Coordinadora Mentoria Social-Associació Punt de Referència - Barcelona

Al desembre 2012 es va crear la xarxa Coordinadora de Mentoria Social, per promoure la mentoria, una metodologia que reforça la responsabilitat individual i el compromís ciutadà. Treballem per fer més forts els programes de Mentoria de les entitats que en formen part, tot treballant per tal que la Mentoria esdevingui una metodologia eficaç per a la inclusió de persones en situació de risc d'exclusió social.

Per la cooperació entre cultures i la inserció de persones en risc d’exclusió

Associació Atzavara-Arrels - Tortosa

Atzavara-Arrels és una associació plural, oberta i participativa que neix a Tortosa l’any 2000. Realitzen projectes encaminats a facilitar l’acollida, afavorir l’intercanvi, el coneixement intercultural, la inclusió, la igualtat d’oportunitats i l’exercici de la plena ciutadania. Per desenvolupar aquests objectius porten a terme diferents projectes adreçats a la infància, els joves, les dones i els adults en general. Compten amb un valuós equip de més de 20 voluntaris i voluntàries que fan tasques de suport acadèmic, educatiu, emocional i d’orientació ciutadana.

Pàgines