Mostrant: 16 projectes

Pàgines

Classe del conectiu de dones

SOM DONES... SÓC LA TEVA IGUAL

ASSOCIACIÓ INTERCULTURAL DIÀLEGS DE DONA - BARCELONA

El projecte que presentem és un projecte de continuïtat. Els objectius són ambiciosos. La presa de consciència, individual i col•lectiva, de les relacions de desigualtat necessiten el seu temps, en especial si pensem en les característiques de les dones a les que s’adreça aquest projecte. Educades en una societat on les estructures de poder masculí son molt rígides, en general, accepten el rol de filla, mare i esposa submisa amb naturalitat.

Classe down lleida

PROJECTE DE SUPORT A FAMÍLIES ESTRANGERES INMIGRADES AMB FILLS AMB LA SÍNDROME DE DOWN O ALTRES DISCAPACITATS INTEL•LECTUALS

ASSOCIACIÓ DOWN LLEIDA - LLEIDA

Projecte implementat des del Departament d’Atenció a les famílies, a fi de donar suport, informar, assessorar, preveure la cobertura de les necessitats bàsiques a les famílies estrangeres immigrades en tots aquells aspectes que ens sigui possible, d’acord amb el principi d’igualtat per a les persones amb la síndrome de Down. Així com també pretén donar cobertura mitjançant el sistema de beques a les sessions formatives que des de la nostra entitat s’imparteixen per aquestes persones.

Mentoria per a joves immigrants i refugiats

Coordinadora Mentoria Social-Associació Punt de Referència - Barcelona

Al desembre 2012 es va crear la xarxa Coordinadora de Mentoria Social, per promoure la mentoria, una metodologia que reforça la responsabilitat individual i el compromís ciutadà. Treballem per fer més forts els programes de Mentoria de les entitats que en formen part, tot treballant per tal que la Mentoria esdevingui una metodologia eficaç per a la inclusió de persones en situació de risc d'exclusió social.

EL COR AKAN de l'Associació Àkan

M. Lluïsa Geronès Estrada - Girona

Cor Àkan, un cor format per gent immigrada de més de 20 països diferents, acosta el públic a la realitat d’avui d’aquest grup social. Tots ells, en situació especialment dificultosa, formen part dels projectes d'acollida i formació professional de l'Associació Àkan (d'acollida i integració d'immigració) .

Programa Llengua i Cohesió Social

Associació CAT- ARIF - Sant Adrià del Besòs

L’associació CAT-ARIF, en estreta col•laboració amb l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, la Direcció d’Immigració de la Generalitat, l’espai de CARITAS Parroquial i d’ UNESCO Sant Adrià durant aquets set anys, ha ajudat a promoure i estimular la integració a la societat catalana de les persones estrangeres immigrades a Catalunya, afavorint el civisme i la reciprocitat cultural.

Fem escola, fem comunitat

Escola Guillem de Mont-rodon - Vic

El projecte Fem escola, fem comunitat va néixer el 2006 de la mà d’uns pares de l’escola Guillem de Mont-rodon-Sant Miquel de Sants, que sentien la necessitat de fer visibles els diferents grups culturals que conformen l’escola. L’objectiu principal i la finalitat del projecte és des de l’inici fer dels diversos grups culturals de l’escola una comunitat d’entesa, de reconeixement i de coneixement mutu.

Programa socieducatiu CROMA

Fundació Autònoma Solidària (FAS) - Cerdanyola del Vallès

El Programa Socioeducatiu CROMA té els seus orígens al curs 2004-2005. Va donar suport a l’Escola Les Fontetes de Cerdanyola del Vallès en la seva tasca d’apropar-se a una realitat sociocultural substancialment marcada per l’arribada massiva d’immigrants procedents d’arreu del món, i la consegüent incorporació dels seus fills i filles als centres educatius. El model pedagògic amb el qual es treballa es basa en la participació d’estudiants universitaris, i en la implicació d’un equip de pedagogs.

Amb veu nova, les velles paraules

Centre de Normalització Lingüística d’Osona - Vic

"Amb veu nova, les velles paraules" és un documental i espectacle poètic basat en els textos dels escriptors Jacint Verdaguer, M. Àngels Anglada i Miquel Martí i Pol, dut a terme pel grup de teatre del Centre de Normalització Lingüística d’Osona i la Societat Cultural Bri fi de lli. Aquests tres escriptors osonencs comparteixen, a més de la literatura, un lligam molt estret amb la terra, la llengua, la música i el país, motiu pel qual constitueixen el fil conductor de l’espectacle.

Totes plegades

Associació de Veïns de Rocafonda - Mataró

L’Associació de Veïns de Rocafonda, l’Esperança i la Ciutat del Jardí treballa al servei dels veïns i veïnes des de fa més de trenta anys, durant els quals ha creat una important vida associativa que respon a la realitat d’un barri canviant. Totes plegades és un projecte adreçat a dones nouvingudes al barri mataroní de Rocafonda i coordinat per la Vocalia de Dones de l’Associació. És una experiència que vol aprofitar les sinergies que es creen entre les dones d’origen immigrant per ajudar a incorporar-les a la societat d’acollida i millorar-ne la qualitat de vida.

El món a Salt, un programa ràdio fet per nois i noies del món que vivim a Salt.

Associació per a la recerca i l'acció comunitària EINA - Salt

"El món a Salt" és un programa de ràdio fet per nois i noies d’arreu del món que viuen a Salt, coordinat per l’associació EINA, i que dóna continuïtat al projecte d’acollida i formació per a joves d’entre 16 i 18 anys nouvinguts a Salt. Amb aquest programa radiofònic es pretén millorar la competència comunicativa en català, tant a nivell oral com escrit, crear espais de debat i reflexió, i practicar la cooperació i el treball en equip.

Pàgines