Taller d'estudi assistit famílies-alumnes - Pares i fills en aprenentatge dialògic

Sandra García Noguer - Salt
Taller Estudi Famílies Alumnes Escola Mas Masó Salt

El taller d'estudi assistit amb famílies és un projecte innovador que vam iniciar a l'escola Mas Masó el curs 2012-2013. En el model educatiu de les Comunitats d'Aprenentatge, la participació de les famílies en les activitats escolars suposen un veritable recurs educatiu, una font d'aprenentatge i un model de gestió educativa. Aquest taller és un pas, una experiència d'aproximació a aquest model educatiu. Les famílies del centre es constitueixen com a grup actiu de la comunitat educativa amb l’objectiu d’integrar nous coneixements i pràctiques per fer un adequat acompanyament a l’itinerari educatiu dels seus fills i filles, especialment pel que fa a l’aprenentatge basat en el joc i en les tasques escolars.
Pensem que amb ell fomentem valors com el diàleg i la bona convivència i obrim les portes a la participació i col·laboració de les famílies amb l’escola; unint en un mateix espai els tres pilars de la comunitat educativa: alumnes, famílies i mestres.