Sempre surt el sol

Consell Comarcal de la Segarra - Cervera
Sempre surt el sol

"Sempre surt el sol" és un projecte que treballa la interculturalitat i el gènere. El projecte està format per un audiovisual amb format DVD, un dossier de treball i una petita exposició. El DVD mostra l’experiència de sis dones, totes vinculades a la comarca de la Segarra, on expliquen en primera persona el seu trajecte migratori: perquè van deixar el seu lloc d’origen, com van ser acollides, les dificultats viscudes, com s’han integrat a la comarca i quines són les seves perspectives de futur. El dossier és un material didàctic destinat al professorat i a l’alumnat d’educació secundària, però pot ser adaptat a les característiques dels diferents nivells educatius. També va adreçat a formació de voluntaris d’associacions, membres d’entitats, etc. L’objectiu principal d’aquest dossier de treball és treure a la llum i facilitar el coneixement de les experiències migratòries de les dones, conèixer la realitat de la comarca i contribuir així a restituir el lloc que a les dones els correspon a la societat. Perquè, és igual d’ on venim o on anem, ja que en qualsevol lloc del món, sempre surt el sol.