Projecte Rossinyol. Una iniciativa mentoria per a una societat inclusiva

Universitat de Girona (UdG) - Girona
Projecte Rossinyol - Què és...?
Projecte Rossinyol - Banyoles 2009 – 2010

El Projecte Rossinyol de la Universitat de Girona troba les arrels a Israel on, a mitjans dels anys setanta, es va crear un programa nacional de tutoria per a escolars en situacions desfavorides. En la mateixa línia, a la dècada dels 90, la Universitat de Mälmo (Suècia) va adaptar el projecte i es va aplicar amb la voluntat d’establir relació i diàleg entre les universitats i els alumnes de primària de la ciutat, majoritàriament immigrants. El projecte Rossinyol pretén establir una xarxa de relacions, un conjunt de pràctiques i de dinàmiques entre estudiants de diferents facultats de la Universitat de Girona (UdG) alumnes d’origen estranger de les escoles i centres de secundària de les comarques de Girona. Com a treball previ, els estudiants de la UdG que hi participen han fet una formació relacionada amb el mentoratge i la realitat social i cultural de Banyoles i Porqueres. Els mentors es troben periòdicament amb alumnes de primària i secundària i fan diferents activitats per tal que coneguin els indrets més significatius de la ciutat on viuen, la seva història, llocs d’oci i diversió i àmbits de producció cultural que poden facilitar la seva inclusió social.