Projecte de suport a les noies sud-saharianes que estudien batxillerat

Associació de suport a les joves sud-saharianes - Banyoles

L’Associació de suport a les joves sud-saharianes és una entitat formada l’any 2010 a Banyoles per un grup de persones del Pla de l’Estany amb l’objectiu d’ajudar les adolescents d’origen sud-saharià, residents a la comarca, a poder cursar la formació secundària i accedir posteriorment als estudis universitaris. El suport que proposa l’associació és econòmic i educatiu. L’associació està subvencionada per fons propis i no disposa, de moment, de cap ajuda dels organismes públics. Durant el curs 2012/13 van haver-hi tres noies que van iniciar els seus estudis a la Universitat de Girona, i que encara reben el suport de l’Associació, tant econòmic, com acadèmic, a més d’orientacions i gestions vàries. Es preveu que de cara al curs vinent (2013/14) totes elles cursaran el segon any de carrera, i que a més hi haurà dues noies més per primer curs de batxillerat. Entre tots i totes es pot contribuir al fet que les professions per les quals es necessita més qualificació comencin a tenir professionals d’aquestes procedències. S’espera que aquest sigui un granet de sorra perquè la societat sigui més equitativa i més representativa.

No hi ha informació adjunta.