Programa Un lloc estrany

Televisió de Catalunya (TV3) - Sant Joan Despí

Un lloc estrany recull l’opinió d’alguns nouvinguts sobre la cuina catalana i els costums que l’envolten. Els entrevistats opinen sobre la gastronomia de Catalunya, un lloc en què, segons ells, es menja tot el que es belluga. Els sobta, sobretot, el gust per productes com ara els cargols, el conill, els calçots, les mongetes seques, el pa amb tomàquet, els bolets o les olives. També comenten que a Catalunya s’hi menja molta carn, especialment carn de porc, un fet que destaquen concretament els entrevistats musulmans. Així mateix, expliquen que s’aprofiten moltes parts del porc, com els peus, les orelles o els budells, i parlen del fort gust del pernil. Els entrevistats també tracten qüestions com la llarga durada dels dinars i els costums de parlar durant els àpats. Pel que fa al mercat, a molts els sobta trobar-hi caps d’animals, pollastres sencers, aus penjades o gambes. Finalment, parlen d’alguns costums culinaris dels seus països d’origen que poden ser sorprenents per als catalans i també de la dificultat que tenen per trobar certs productes a les botigues d’aquí. Un lloc estrany és un programa que contribueix al coneixement i a l’enriquiment mutu a través de la mirada de persones immigrades sobre la societat catalana i sobre la seva pròpia realitat.