Programa Quedem?

Òmnium Cultural - Barcelona

El programa "Quedem?" és una iniciativa que aprofita el potencial de la llengua com a element de promoció de la cohesió social. Incorpora activitats de lleure que afavoreixen l’intercanvi de coneixements i experiències i que acosten les persones immigrades a l’oferta artística i museística, a les tradicions i les festes populars. Es duu a terme, des del 2006 , a la ciutat de Barcelona, i al llarg del 2008 va començar a implantar-se també a Sant Cugat del Vallès, Girona, Osona i Bages, mentre que es troba en procés d’implantació a Badalona, Lleida, Tarragona i Reus. El programa "Quedem?", ideat i coordinat per Òmnium Cultural, és gratuït i dirigit a tothom qui vulgui redescobrir el lloc on viu i la seva gent. Un espai obert a l’intercanvi i al coneixement mutu entre tots els qui formem la societat catalana, sigui quina sigui la procedència. Les activitats programades abracen diversos àmbits com ara el teixit associatiu, els recursos ciutadans, els espais de lleure i la cultura popular. L’objectiu és reforçar i generar lligams de pertinença a una mateixa comunitat ciutadana.