Programa per a nouvinguts "Aprendre el català i conèixer el país"

Voluntaris i voluntàries de Vila-rodona - Vila-rodona

El gener de l’any 2004 voluntaris i voluntàries de Vila-rodona van decidir formar un grup per ajudar els nouvinguts del poble a aprendre la llengua i la cultura catalana. Sota el títol "Aprendre el català i conèixer el país", el grup de voluntaris organitza un curs per a nouvinguts que té com a objectiu principal proporcionar a l’alumne una competència comunicativa bàsica i elemental com a preparació i orientació de la futura integració cultural, social i professional. El curs és impulsat per catorze voluntaris i dues professores, amb classes organitzades dos dies a la setmana. Les activitats s’agrupen en tres blocs: sessions destinades a aprendre a parlar, llegir i escriure, sessions destinades a escoltar persones que visiten l’aula i sessions que s’utilitzen per conèixer l’entorn a través de sortides, excursions o visites guiades. El projecte "Aprendre el català i conèixer el país" ha exigit un fort compromís de participació en la seva definició i en la posada en pràctica del material docent.

No hi ha informació adjunta.