Mentoria per a joves immigrants i refugiats

Coordinadora Mentoria Social-Associació Punt de Referència - Barcelona

Al desembre 2012 es va crear la xarxa Coordinadora de Mentoria Social, per promoure la mentoria, una metodologia que reforça la responsabilitat individual i el compromís ciutadà. Treballem per fer més forts els programes de Mentoria de les entitats que en formen part, tot treballant per tal que la Mentoria esdevingui una metodologia eficaç per a la inclusió de persones en situació de risc d'exclusió social.

El projecte que presentem és la edició del Manual: "Mentoria per a joves immigrants: eines per als coordinadors de projectes". Acompanyarem el manual d'un programa de formació i acompanyament a educadors d'entitats que treballen amb joves immigrants per a que incorporin la mentoria com a metodologia eficaç per a la facilitar la seva integració en els següents àmbits: coneixement de la llengua i la cultura catalanes, millora de les seves expectatives d'èxit escolar, augment de la seva xarxa social i millora del seu desenvolupament emocional joves a través de l’augment de l’autoconfiança i l’autoestima.

Volem posar en marxa 5 nous projectes, amb 15 parelles de mentoria cadascun. Això vol dir arribar a 75 joves immigrants (mentorats) que seran acompanyats per 75 voluntaris (mentors) durant 6 mesos.