Fem escola, fem comunitat

Escola Guillem de Mont-rodon - Vic

El projecte Fem escola, fem comunitat va néixer el 2006 de la mà d’uns pares de l’escola Guillem de Mont-rodon-Sant Miquel de Sants, que sentien la necessitat de fer visibles els diferents grups culturals que conformen l’escola. L’objectiu principal i la finalitat del projecte és des de l’inici fer dels diversos grups culturals de l’escola una comunitat d’entesa, de reconeixement i de coneixement mutu. El contacte directe amb les famílies d’altres grups culturals és el que ha permès apropar-se i entendre maneres de funcionar diferent i, per tant, poder superar diverses formes de distanciament produïdes per la ignorància, per la por a “l’altre” o per la pròpia novetat de l’experiència. Aquest projecte està constituït per tot un conjunt de subprojectes com: famílies d’enllaç, tallers itinerants, cursos de català, contes de tots els colors del món, conferències per a mestres i també per a pares, el banc de material, etc. Així doncs, aquest contacte directe ha implicat la reducció de la desconfiança, l’aprenentatge de la diversitat i el treball comú, gràcies al qual s’han pogut anar construint com a comunitat.