Els llibres de la Nur

Associació Sociocultural Punt d’Intercanvi - Barcelona

Els llibres de la Nur és una col•lecció de llibres bilingües, escrits en català i en les llengües dels col•lectius majoritaris de les persones immigrades, com romanès, àrab, xinès i amazic. L’objectiu d’aquesta col•lecció és facilitar l’aprenentatge de la llengua i de la cultura catalana als nous ciutadans. Els continguts dels llibre corresponen a l’assignatura coneixement del medi de Cicle Inicial de Primària. Cada una de les seves il•lustracions va acompanyada de la paraula en català i de la paraula de la comunitat a la qual s’adrecen, de manera que a través de la seva llengua i la seva cultura tenen una eina pròpia per aprendre català. S’incorporen també diversos apartats com: “Conceptes associats”, on es treballen sinònims, antònims, adverbis o petites referències relacionades amb el tema; “Accions”, que presenta els verbs relacionats amb el tema proposat, i l’apartat “I també...”, que introdueix petits complements. Aquests faciliten l’adquisició ràpida de vocabulari i permeten que el professorat hi pugui desenvolupar diverses activitats complementàries. Els materials reben ple suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i de Direcció General per a la Immigració.