EL COR AKAN de l'Associació Àkan

M. Lluïsa Geronès Estrada - Girona
Ens en sortim, Fòrum Teologia i Alliberament, Barcelona

Cor Àkan, un cor format per gent immigrada de més de 20 països diferents, acosta el públic a la realitat d’avui d’aquest grup social. Tots ells, en situació especialment dificultosa, formen part dels projectes d'acollida i formació professional de l'Associació Àkan (d'acollida i integració d'immigració) .
Cor Àkan parteix de les dificultats per viure, o per sobreviure, de les persones, però amb una filosofia basada en la força interior de la persona per enfrontat-se als problemes greus de la vida i del món. Intenta, no tan sols buscar projectes de dignificació de la vida, sinó viure el dret a ser feliços, per mitjà dels assajos, del sentit de les cançons, de les músiques, dels concerts...

L'Associació Àkan destaca també per l'aprenentatge de la llengua catalana com a un dels factors de vital importància per a la integració. El Cor Àkan actua com a eina complementària a aquest objectiu. L’espectacle és ple de peces de gran força, variades i profundes, amb cançons principalment en català, d’abans i d’ara, algunes com a reclam d'una societat més justa. Amb aquest repertori, juntament amb la posada en escena en moviment i l’expressió dels cantants del Cor Àkan, s’aconsegueix una experiència única, d’emocions a flor de pell.

Els concerts, per les comarques gironines, però també per d'altres llocs de Catalunya, han estat experiències molt positives de vivències dures però plenes d'energia.
Actualment l'Associació ha complert els deu anys. És amb aquest motiu que ha creat una cançó pròpia "La família d'Àkan" on s'explica l'experiència de la immigració, des dels orígens fins al lloc de destinació, en aquests moments, Catalunya.
La procedència actual majoritària dels cantants és de l'Africa subsahariana, Marroc, Algèria, i també persones autòctones, de totes edats, des dels 7 anys als 76, tant masculina, que predomina, com femenina.