El Caliu, un projecte EcoSOCIAL de diàleg intercultural

Fundació Joan Salvador Gavina - Barcelona
Grup d'integrants del projecte El Caliu

És un projecte que vol ser un recurs que permeti a menors i famílies en situació de vulnerabilitat social del barri del Raval de Barcelona, tenir contacte entre elles, amb cultures d'origen molt divers, així com amb la natura, fent activitats de conservació i responsabilitat mediambientals i possibilitant una convivència entre elles.El fet que els col·lectius en situació de vulnerabilitat social tinguin dificultats en conèixer i implicar-se en temes mediambientals, fa d'aquest projecte una plataforma perfecta per sensibilitzar i implicar els participants en el coneixement del medi natural, dels municipis catalans (cultura receptora), al mateix temps que col·laboren i s'involucren en projectes de conservació reals.

La majoria dels nens i joves de famílies socialment vulnerables no poden gaudir d'activitats que possibilitin una convivència respectuosa amb la diferència i amb cultures diverses.
L'equip de professionals i voluntaris de la Fundació, en el treball socioeducatiu que duem a terme diàriament, volem millorar la salut física, psíquica i emocional dels infants -i les seves famílies- que viuen en un context d'estrès i pressió emocional en el seu dia a dia per la vivència de dificultats relacionades amb la pobresa energètica, desnonaments, inestabilitat dels nuclis familiars, malnutrició, exclusió cultural... i que pràcticament no tenen oportunitats d’inclusió.

Les activitats que es realitzen en caps de setmana i en els períodes de vacances escolars són les següents: Estades de caps de setmana al llarg de l’any; Estades de Setmana Santa, estiu i Nadal.