Amb veu nova, les velles paraules

Centre de Normalització Lingüística d’Osona - Vic

"Amb veu nova, les velles paraules" és un documental i espectacle poètic basat en els textos dels escriptors Jacint Verdaguer, M. Àngels Anglada i Miquel Martí i Pol, dut a terme pel grup de teatre del Centre de Normalització Lingüística d’Osona i la Societat Cultural Bri fi de lli. Aquests tres escriptors osonencs comparteixen, a més de la literatura, un lligam molt estret amb la terra, la llengua, la música i el país, motiu pel qual constitueixen el fil conductor de l’espectacle. Les idees sobre les quals s’impulsa aquest projecte són: fer del català la llengua comuna independentment de l’origen dels participants, divulgar l’obra d’aquests autors i enfortir els vincles d’arrelament que creen la llengua, el paisatge i el coneixement del país a través de la literatura. El títol "Amb veu nova, les velles paraules", extret d’un vers que M. Àngels Anglada dedicà a Verdaguer, simbolitza el relleu generacional, és a dir, la incorporació de les generacions joves a la llengua, la literatura i la vinculació a la terra. Avui dia s’hi afegeixen, en aquest relleu, persones que, gràcies a la llengua, es reconeixen com a part del país i al mateix temps s’hi senten reconegudes. L’espectacle aconsegueix transcendir els aspectes purament literaris o culturals cap a un vessant més social.

No hi ha informació adjunta.