9 Barris Acull. La Prosperitat Cultura en Acció 2

Xarxa 9 Barris Acull - Barcelona

Nou Barris Acull és una xarxa integrada per més de seixanta entitats, entre les quals figuren AAVV, AMPA’S, parròquies, associacions culturals i esportives, entitats de lleure i solidaritat, escoles d’adults, etc. Des del principi, el projecte es basa en la percepció de les persones immigrants en tant que nous veïns i veïnes, amb necessitats diferents però també similars a les de la resta d’habitants dels barris. Aprofitant la densitat del teixit associatiu del districte, s’aposta pel treball en xarxa: la idea és que cada entitat assumeixi la nova realitat en la seva pròpia agenda i des del seu àmbit de treball específic, adoptant noves perspectives i innovant en els seus mètodes i formes de treball. Per tal de promoure la convivència i dinamitzar la participació social entre els veïns, a Via Júlia es va organitzar un Festival de Sopes del Món Mundial. La sopa és un símbol de barreja i alhora de diferència, d’alguna cosa molt pròpia i alhora molt universal. Totes comparteixen uns elements bàsics: el foc, l’aigua i l’olla. I a partir d’aquí la diversitat és quasi infinita: vegetals, carns, espècies...
La xarxa 9 Barris Acull constitueix una mostra exemplar de servei comunitari que ha sabut assumir la necessitat d’unir esforços per afrontar el repte de gestionar responsablement les noves realitats socials.