Si voleu consultar els guanyadors, seleccioneu-ne l'any:

Esplais i Caus de Sants-Montjuïc - Barcelona

AcampaSants és una acció a favor del reconeixement de l’escoltisme i l’esplai com també del foment de la identitat de barri, que es concreta en una acampada durant el mes de març al parc de l’Espanya Industrial. Impulsada per entitats dels barris de Badal, Sants, Hostafrancs i La Bordeta (zona Sants-Montjuïc), es tracta d’establir un marc de trobada entre els joves i infants i els educadors de les entitats membres per compartir experiències, opinions i recursos sobre el funcionament i les vivències de cada esplai i cau. Després de diverses edicions, aquesta activitat amb caràcter transversal s’ha anat consolidant com a escenari de referència en el calendari associatiu dels participants.

Escoltes Catalans - Barcelona

La tasca feta pels Escoltes Catalans al llarg de 40 anys destaca per l’impacte social i pel fort compromís en l’educació del lleure i en l’escoltisme laic. Totes les persones vinculades a l’entitat es van implicar en els diversos actes de celebració de l’aniversari, entre altres, la senyalització d’alguns trams d’El Camí, una ruta de senderisme cultural que recorre a peu totes les comarques i illes de parla catalana, que van dur a terme diversos agrupaments escoltes, l’edició del documental Rebels amb causa: fent camí, canviant el món, i l’acte amb antics membres organitzat per la Fundació Josep Carol. Educació i lideratge són dos conceptes que van molt lligats i que es projecten en els objectius principals de l’associació, que són, principalment, formar persones autònomes, solidàries, responsables, crítiques i compromeses.

Associació Educativa Can Palet - Terrassa

Per la seva trajectòria de servei als infants i joves del barri de Can Palet de Terrassa, al llarg d’aquest 50 anys, tant en colònies com als esplais de cap de setmana i al centre obert i diari. Ha actualitzat permanentment les seves activitats per respondre a les necessitats de l’entorn, com ara el reforç educatiu, l’atenció a famílies i la inserció laboral, tot des d’una visió integradora. L’associació participa activament en xarxes, federacions i en la vida comunitària i s’ha convertit en un espai de referència i convivència de persones de diferents orígens.

Associació de voluntaris per a la millora i protecció de l'entorn natural - Celrà

Es tracta d’un projecte que recupera una activitat tradicional com és l’elaboració del carbó, fent partícips a diferents grups socials de diferents edats. El procés –que ha agrupat una seixantena de voluntaris– ha reforçat el sentit de pertinença a la comunitat, les tradicions, el medi ambient i la convivència intergeneracional. Amb una execució impecable, aquesta experiència impulsada i coordinada per l’Associació de voluntaris ha permès als participants un seguit d’aprenentatges tècnics, organitzatius i històrics. El projecte ha tingut el valor afegit de la participació de les ADF de Sant Martí Vell, Juià, Celrà i les Gavarres, les escoles Aulet i Falgueres, així com de l’Esplai i l’Associació de Comerciants del Celrà.

Fundació Maria Ferret. Escoltisme i guiatge Mallorca - Palma

A una activitat que té per objectiu acostar els joves durant 10 dies a una manera de fer i de viure del segle XIX, per tal de recuperar antigues feines i costums de les persones que habitaren Gatamoix, una colònia agrícola de Mallorca de l’any 1876. Es tracta d’una experiència en la qual participen associacions d’escoltisme i guiatge de Catalunya, València, les Illes Balears i l’Alguer, que busca deixar empremta en els joves que hi participen, promoure una reflexió al voltant dels costums actuals i fomentar un compromís amb la millora de la societat i amb ells mateixos.

AEiG Torrent de les Bruixes - Terrassa

A un projecte ben elaborat i organitzat que neix de la mà de joves de 18 i 19 anys que es plantegen trobar alternatives al capitalisme i que s’interpel·len sobre la manera de viure en la societat. Detrunkis cap a Nous Hortizons destaca per ser un programa a llarg termini –que s’inicia amb una estada a Guatemala durant l’any 2013– que pretén abraçar tot un cicle, des del moment en què els joves decideixen què volen i com ho volen fer, fins la consecutiva formació necessària, el coneixement de les poblacions autogestionades a través de les seves vivències i la vocació de treballar per a la transformació social. “Pensar globalment i actuar localment” és el seu lema.