Mostrant: 69 projectes

Pàgines

"Samarucs: canta, balla i aprèn", projecte musical i educatiu

Samarucs - València

Mitjançant les tecnologies de la informació i de la comunicació i sota la divisa “Samaruc: canta, balla i aprèn”, el projecte ofereix eines digitals noves i propostes d’educació en el lleure engrescadores fonamentades en la música. El projecte està dirigit als valencians més menuts: els nens i nenes d’entre 3 i 10 anys que viuen i estudien al País Valencià i utilitzen la música com a recurs d’aprenentatge i d’oci. L’objectiu principal del projecte és propiciar una renovació de la música popular en valencià que fomenti la participació, l’activitat i l’adquisició de valors.

4 dècades 4 pics - Celebració del 40è aniversari de l'AEiG l'Estornell de l'Espluga de Francolí

Ferran Lozano Bosch - L'Espluga de Francolí

“4 dècades 4 pics” és el projecte que des de l’Agrupament Escolta i Guia l’Estornell de l’Espluga de Francolí (Conca de Barberà) vam dur a terme per a celebrar el seu 40è aniversari, durant el curs 2015-2016.

L’activitat consistia en pujar 4 cims: un pic per cada dècada de l’Agrupament.

50 anys fent esplai

Associació Educativa Can Palet - Terrassa

Volem explicar la feina de l'esplai Can Palet, que aquest any fa 50 anys de la seva creació. Com ha evolucionat l'entitat i com és avui en dia la seva tasca després d'aquests anys.

AcampaSants

Esplais i Caus de Sants-Montjuïc - Barcelona

L'AcampaSants és un esdeveniment celebrat el mes de març que engloba els diversos cuas i esplais que conformen la xarxa d'educació en el lleure de la zona de Sants. És un moment en què tots els infants, joves i educadors pertanyents a les diferents entitats ens reunim per conviure junts, intercanviar experiències i punts de vista, compartir idees i opinions i créixer junts com a persones que tenen un punt en comú molt important: el cau o esplai.

Activitats alternatives d’oci nocturn

Associació de Lleure Baobab - L'Escala

Les activitats alternatives d’oci nocturn que proposa l’Associació del Lleure Baobab s’han realitzat a l’Escala durant els estius 2003 i 2004. “Sortim de nit?” engloba diferents activitats d’oci nocturn per a gent jove com a alternativa d’esbarjo a les activitats lúdiques habituals, principalment caracteritzades pel consumisme i la invariabilitat. És una experiència reeixida que dóna l’oportunitat als joves de realitzar activitats diferents, interessants, de forma gratuïta i en horaris gens habituals.

AVENTURA SENSE COBERTURA

Marta Buxó Niñá - RIPOLLET

Els joves d’avui dia han nascut a l’era de la tecnologia. La societat de la tecnologia avança a un ritme vertiginós, fent-nos oblidar, en moltes ocasions, grans detalls com les relacions personals o els valors. Aquesta societat a la que vivim, ve molt marcada per l’individualisme, on el jo està per davant del nosaltres, dificultant el desenvolupament d’actituds com són la cooperació o la responsabilitat social.

Aventura’t a la vall...! Activitats d’educació en el lleure per a infants de la Vall del Corb

Associació per al Desenvolupament Integral de la Vall del Corb - Rocafort de Vallbona

L’associació Vall del Corb va crear-se l’any 2000 arran de les inquietuds d’un grup de persones motivades a dinamitzar la vall del Corb en diferents iniciatives. El projecte “Aventura’t a la vall...!” sorgeix com a iniciativa de la Comissió de dinamització social i es duu a terme conjuntament també amb l’Esplai l’Òliba de Sant Martí de Maldà i l’Agrupament Escolta i Guia Terra Plana de Belianes. Es tracta de fer una descoberta de la vall i conèixer els pobles que ofereixen la possibilitat d’endinsar-nos en la història de la vall.

Camells...un gran invent!

Grup colònies a Borredà - Berga

La Ruta dels Camells ha esdevingut una experiència inoblidable per als més de cinc-cents adolescents i seixanta monitors que l’han protagonitzada. Han trepitjat el país de muntanya a mar i han conegut la seva gent. Han superat el repte personal de les caminades i ascensions i ho han fet en grup, com una pinya. En paraules seves, “ser camell és travessar el desert que va de la infantesa a la joventut entre dunes d’adolescència i algun oasi d’enamorament”. El Grup Colònies a Borredà ha fet possible aquesta travessa al llarg de vint-i-quatre anys.

Camp de treball Tres turons, búnquers i canons

Fundació Escolta Josep Carol - Barcelona

L’experiència “Camp de treball Tres turons, búnquers i canons” realitzada durant els mesos d’estiu dels anys 2006, 2007 i 2008 ha consistit en la neteja i la rehabilitació del cim del Turó de la Rovira, on durant la Guerra Civil es van ubicar bateries antiaèries per a la defensa de Barcelona.

Campaments d'estiu Granja Escola Riera d’Agres

Centre d’Educació Ambiental-Granja Escola Riera d’Agres - Agres
Àmbit: Campaments

L’experiència dels campaments d’estiu a la Granja Escola Riera d’Agres és un exemple excel•lent de com des de l’educació en el temps lliure es pot promoure l’entesa intercultural entre zones catalanoparlants i castellanoparlants del País Valencià. Les activitats, dutes a terme en forma d’estades d’estiu i d’hivern, han arribat a un centenar d’infants i adolescents i han permès prestigiar l’ús del valencià com a llengua d’ús quotidià, alhora que es donava a conèixer l’entorn i s’educava en el medi natural i rural.

Pàgines