Mostrant: 9 projectes

En Trànsit

Tània Miró Porqueres - L'Hospitalet de Llobregat

Aquest projecte neix amb la idea de fer arribar una visió més àmplia i realista de les migracions en l'adolescència, creant espais de diàleg i debat en temàtica d'immigració. En Trànsit s'articula mitjançant la creació d'un vídeo en el qual joves migrants presenten la seua experiència migratòria, una guia de dinamització per treballar el procés migratori a través de dinàmiques i una exposició com a material base per realitzar tallers de sensibilització i pensament crític.

La #CarboneraCelrà

Associació de voluntaris per a la millora i protecció de l'entorn natural - Celrà

Des de l'Associació de Voluntaris per a la Millora i Protecció de l'Entorn Natural, entitat sense ànim de lucre, legalment constituïda al registre d'entitats jurídiques, hem realitzat un esdeveniment de caire educatiu, lúdic i social anomenat 'La #CarboneraCelrà' amb l'afany de recuperar una activitat tradicional com és l'elaboració del carbó, fent partíceps a diferents grups socials (gent gran, joves, famílies, nens, esplais, escoles, entitats) en els vessants educatiu, cultural, de lleure i social.
Cronologia de l'esdeveniment:

Campaments Generals 2015

Acció Escolta de Catalunya - Barcelona

INTRODUCCIÓ

Els Campaments Generals són una gran activitat que organitza Acció Escolta de Catalunya de manera periòdica cada quatre o cinc anys. Anteriorment s'han dut a terme les edicions de 2006 i 2010. El proper mes d'abril tindrà lloc la tercera edició, que pretén ser una de les trobades juvenils i activitats associatives més grans del país durant l'any 2015.

Taller de Teatre

Centre Parroquial Sant Vicenç - Sabadell

El Centre Parroquial Sant Vicenç ofereix a la ciutat de Sabadell i comarca cursos de teatre per a totes les edats realitzats de forma voluntària per joves actors del propi elenc. Entre aquests destaca el Taller de Teatre per a infants i joves. En aquest curs 2014/2015 que celebrem el 25è aniversari de la seva creació, comptem amb 213 nens i nenes d’edats compreses entre 7 i 17 anys. Els tallers són conduïts de manera voluntària per 40 monitors i monitores d’entre 18 i 25 anys, tots ells antics alumnes del Taller.

Joves voluntaris s’impliquen en el futur ramader de la Vall d’Ogassa.

Federació catalana de l’Esplai - Prat de Llobregat

Els joves voluntaris de nou centres d’esplais de la Federació catalana de l’Esplai han participat en el projecte de Custòdia del Territori per la Recuperació dels prats de la pastura de la Vall d’Ogassa, una experiència d’aprenentatge-servei duta a terme al llarg de diversos caps de setmana. S’hi ha promogut la conservació de les pastures i del territori per afavorir el manteniment del paisatge i la gestió de l’espai rural, com també la implicació i la participació dels joves, que ha permès un treball educatiu de qualitat, fonamentat en valors solidaris.

Fundació La Roda

Fundació La Roda - Barcelona

La Fundació La Roda ha esdevingut, per la seva dilatada trajectòria al llarg de més de trenta-cinc anys d’història, una entitat educativa de referència gràcies a la tasca desenvolupada a través del teatre, de la música i de la llengua catalana. Mitjançant l’educació en el lleure és present a tots els barris de Barcelona i pràcticament a totes les poblacions de Catalunya, i participa en diverses iniciatives europees.

Esfera Jove

Fundació Marianao - Sant Boi de Llobregat

Esfera Jove Marianao és un programa de formació i participació social dirigit als joves, que fomenta la participació juvenil i el servei a la comunitat mitjançant la formació, l’assessorament, l’acompanyament i la motivació dels joves, amb l’objectiu que liderin projectes socials i se sentin protagonistes. Promou l’associacionisme entre joves de 14 a 25 anys de Sant Boi a partir d’un curs de dinamització juvenil i una formació a l’institut Marianao que culmina amb una experiència pilot.

Grup de Joves la Fàbrica de Can Tusell

Grup de Joves La Fàbrica - Terrassa

Es tracta d’un projecte multidisciplinari l’objectiu final del qual és aconseguir la cohesió, la comprensió i el respecte per les diferents comunitats que conviuen a Can Tusell, barri terrassenc amb una composició multiètnica i multicultural. El secret del projecte rau en el treball amb els joves, els quals s'organitzen de forma autogestionària. El brillant resultat final és que s’aconsegueix la seva participació i la inserció en la comunitat.

Centre Obert La Salut Alta

Fundació Privada La Salut Alta - Badalona

El Centre Obert es troba emplaçat en el barri de la Salut de Badalona, en la part coneguda com La Salut Alta, lloc on es troba la zona més degradada del barri. El projecte sorgeix de la necessitat emergent de donar una resposta educativa, preventiva i alhora lúdica a tots aquells infants i joves que presenten certes dificultats socioeducatives o que es troben en una situació de risc social.