Mostrant: 35 projectes

Pàgines

50 anys fent esplai

Associació Educativa Can Palet - Terrassa

Volem explicar la feina de l'esplai Can Palet, que aquest any fa 50 anys de la seva creació. Com ha evolucionat l'entitat i com és avui en dia la seva tasca després d'aquests anys.

Activitats alternatives d’oci nocturn

Associació de Lleure Baobab - L'Escala

Les activitats alternatives d’oci nocturn que proposa l’Associació del Lleure Baobab s’han realitzat a l’Escala durant els estius 2003 i 2004. “Sortim de nit?” engloba diferents activitats d’oci nocturn per a gent jove com a alternativa d’esbarjo a les activitats lúdiques habituals, principalment caracteritzades pel consumisme i la invariabilitat. És una experiència reeixida que dóna l’oportunitat als joves de realitzar activitats diferents, interessants, de forma gratuïta i en horaris gens habituals.

Agrupament Escolta Trini Nova

Víctor Mirete - Barcelona

El projecte pretén oferir un espai d'educació no formal de qualitat a infants i joves al barri de La Trinitat Nova i, al mateix temps, potenciar la participació i la vida social d'aquest.

ASSOCIACIÓ JUVENIL BARNABITAS

JUAN VIZCAINO ALONSO - SANT ADRIA DE BESOS

Projecte educatiu vivencial d'entrenament en valors i accions
prosocials per a la prevenció transversal de diferents formes de
violència que poden aparèixer en les relacions interpersonals dels
infants i adolescents vinculats a l'entitat.
El projecte consisteix en la proposta d'una sèrie d'activitats
dinàmiques educatives i reflexives entorn als valors prosocials per
potenciar l'autoestima, l'empatia i el respecte cap a les relacions
interpersonals dels infants i a la cura de l'entorn.

AVENTURA SENSE COBERTURA

Marta Buxó Niñá - RIPOLLET

Els joves d’avui dia han nascut a l’era de la tecnologia. La societat de la tecnologia avança a un ritme vertiginós, fent-nos oblidar, en moltes ocasions, grans detalls com les relacions personals o els valors. Aquesta societat a la que vivim, ve molt marcada per l’individualisme, on el jo està per davant del nosaltres, dificultant el desenvolupament d’actituds com són la cooperació o la responsabilitat social.

Aventura’t a la vall...! Activitats d’educació en el lleure per a infants de la Vall del Corb

Associació per al Desenvolupament Integral de la Vall del Corb - Rocafort de Vallbona

L’associació Vall del Corb va crear-se l’any 2000 arran de les inquietuds d’un grup de persones motivades a dinamitzar la vall del Corb en diferents iniciatives. El projecte “Aventura’t a la vall...!” sorgeix com a iniciativa de la Comissió de dinamització social i es duu a terme conjuntament també amb l’Esplai l’Òliba de Sant Martí de Maldà i l’Agrupament Escolta i Guia Terra Plana de Belianes. Es tracta de fer una descoberta de la vall i conèixer els pobles que ofereixen la possibilitat d’endinsar-nos en la història de la vall.

Casal de Joves Marianao

Fundació Marianao - Sant Boi de Llobregat

El Casal de Joves Marianao (CJM) pretén acompanyar l’adolescent en aquesta etapa per tal d’afavorir-ne el desenvolupament en els àmbits personal, social i comunitari. Des del Casal s’identifiquen dos moments diferenciats. D’una banda, dels 12 als 15 anys es potencia el treball orientat a la promoció de la persona i les seves habilitats socialitzadores. De l’altra, a partir dels 15 anys els adolescents participen com a dinamitzadors de l'espai del Casal, s’impliquen en la gestió de les activitats i fan accions orientades a dotar-los d'eines per poder ser referents per als altres.

Centre Obert La Salut Alta

Fundació Privada La Salut Alta - Badalona

El Centre Obert es troba emplaçat en el barri de la Salut de Badalona, en la part coneguda com La Salut Alta, lloc on es troba la zona més degradada del barri. El projecte sorgeix de la necessitat emergent de donar una resposta educativa, preventiva i alhora lúdica a tots aquells infants i joves que presenten certes dificultats socioeducatives o que es troben en una situació de risc social.

Centre Obert Preju-Unión

Associació Grupo Unión de Sant Adrià de Besòs - Sant Adrià del Besòs

El treball pedagògic realitzat pel Centre Obert Preju-Unión ha estat una intervenció educativa en el temps lliure dels infants entre 8 i 12 anys del barri de La Mina (Sant Adrià del Besòs). Aquest programa pedagògic consisteix en el foment d’un model de convivència i d’uns valors i formes d’actuar que es facin presents en l’entorn més proper. La creació d’una assemblea, el treball a partir del Centre d’Interès, les setmanes temàtiques i cantar en grup són algunes de les propostes que l’associació ha proposat per treballar les actituds que intervenen en una bona convivència.

Centre Obert TRIA

Fundació Comtal Barcelona - Barcelona

El Centre Obert TRIA desenvolupa una tasca preventiva en horari extraescolar amb infants i adolescents d’entre 6 i 16 anys que estan en situació de risc social, amb la finalitat de compensar les seves dificultats socioeducatives. S’ofereix un seguiment personalitzat i eines per tal que infants, joves i les seves famílies millorin la seva qualitat de vida, guanyin autonomia i autoestima. Es treballa de forma local, detectant les necessitats del barri, i posant les capacitats al servei dels infants i de les seves famílies.

Pàgines