Mostrant: 18 projectes

Pàgines

AVENTURA SENSE COBERTURA

Marta Buxó Niñá - RIPOLLET

Els joves d’avui dia han nascut a l’era de la tecnologia. La societat de la tecnologia avança a un ritme vertiginós, fent-nos oblidar, en moltes ocasions, grans detalls com les relacions personals o els valors. Aquesta societat a la que vivim, ve molt marcada per l’individualisme, on el jo està per davant del nosaltres, dificultant el desenvolupament d’actituds com són la cooperació o la responsabilitat social.

La #CarboneraCelrà

Associació de voluntaris per a la millora i protecció de l'entorn natural - Celrà

Des de l'Associació de Voluntaris per a la Millora i Protecció de l'Entorn Natural, entitat sense ànim de lucre, legalment constituïda al registre d'entitats jurídiques, hem realitzat un esdeveniment de caire educatiu, lúdic i social anomenat 'La #CarboneraCelrà' amb l'afany de recuperar una activitat tradicional com és l'elaboració del carbó, fent partíceps a diferents grups socials (gent gran, joves, famílies, nens, esplais, escoles, entitats) en els vessants educatiu, cultural, de lleure i social.
Cronologia de l'esdeveniment:

50 anys fent esplai

Associació Educativa Can Palet - Terrassa

Volem explicar la feina de l'esplai Can Palet, que aquest any fa 50 anys de la seva creació. Com ha evolucionat l'entitat i com és avui en dia la seva tasca després d'aquests anys.

AcampaSants

Esplais i Caus de Sants-Montjuïc - Barcelona

L'AcampaSants és un esdeveniment celebrat el mes de març que engloba els diversos cuas i esplais que conformen la xarxa d'educació en el lleure de la zona de Sants. És un moment en què tots els infants, joves i educadors pertanyents a les diferents entitats ens reunim per conviure junts, intercanviar experiències i punts de vista, compartir idees i opinions i créixer junts com a persones que tenen un punt en comú molt important: el cau o esplai.

La Capsa dels somnis. 45 anys del Club d'Esplai Bellvitge

Club d'Esplai Bellvitge - L'Hospitalet del Llobregat
Àmbit: Esplais

El Club d'Esplai Bellvitge ha fet 45 anys. Tota una trajectòria dedicada a educar en valors a infants, joves, adults i famílies, especialment del barri de Bellvitge.
La trajectòria del Club ha fet possible un entramat de relacions humanes entre les persones del barri. Hem ajudat al coneixement mutu, a crear il·lusions col·lectives i una dinàmica educativa entre pares, monitors i infants. Moltes persones al llarg d’aquests 45 anys han donat molt de les seves vides per consolidar aquest projecte, per dur a terme la idea del Club, en definitiva per fer del Club el que és ara.

Taller de Teatre

Centre Parroquial Sant Vicenç - Sabadell

El Centre Parroquial Sant Vicenç ofereix a la ciutat de Sabadell i comarca cursos de teatre per a totes les edats realitzats de forma voluntària per joves actors del propi elenc. Entre aquests destaca el Taller de Teatre per a infants i joves. En aquest curs 2014/2015 que celebrem el 25è aniversari de la seva creació, comptem amb 213 nens i nenes d’edats compreses entre 7 i 17 anys. Els tallers són conduïts de manera voluntària per 40 monitors i monitores d’entre 18 i 25 anys, tots ells antics alumnes del Taller.

ESPLAI LA FLORIDA. 30 anys treballant per la felicitat dels infants

Associació Club d'Esplai La Florida - L'Hospitalet del Llobregat

L'Esplai la Florida neix l'any 1984 amb la finalitat de potenciar l'educació en el lleure dels infants i joves del barri de La Florida (L'Hospitalet del Llobregat), treballant per la integració dels infants i joves amb problemàtiques socials i també potenciant la interrelació entre les diferents cultures que conviuen al barri.

Joves voluntaris s’impliquen en el futur ramader de la Vall d’Ogassa.

Federació catalana de l’Esplai - Prat de Llobregat

Els joves voluntaris de nou centres d’esplais de la Federació catalana de l’Esplai han participat en el projecte de Custòdia del Territori per la Recuperació dels prats de la pastura de la Vall d’Ogassa, una experiència d’aprenentatge-servei duta a terme al llarg de diversos caps de setmana. S’hi ha promogut la conservació de les pastures i del territori per afavorir el manteniment del paisatge i la gestió de l’espai rural, com també la implicació i la participació dels joves, que ha permès un treball educatiu de qualitat, fonamentat en valors solidaris.

Camells...un gran invent!

Grup colònies a Borredà - Berga

La Ruta dels Camells ha esdevingut una experiència inoblidable per als més de cinc-cents adolescents i seixanta monitors que l’han protagonitzada. Han trepitjat el país de muntanya a mar i han conegut la seva gent. Han superat el repte personal de les caminades i ascensions i ho han fet en grup, com una pinya. En paraules seves, “ser camell és travessar el desert que va de la infantesa a la joventut entre dunes d’adolescència i algun oasi d’enamorament”. El Grup Colònies a Borredà ha fet possible aquesta travessa al llarg de vint-i-quatre anys.

Gaudim la cultura

Grup Infantil Sant Cosme (GISC) - El Prat de Llobregat
Àmbit: Esplais

El Grup Infantil Sant Cosme (GISC), entitat de la Fundació Catalana de l’Esplai, treballa des de fa quaranta anys per a la millora del barri de Sant Cosme del Prat de Llobregat. “Gaudim de la cultura. Un instrument d’integració i cohesió social”, és un projecte d’intervenció comunitària al barri basat en la cultura catalana com a element clau d’inclusió, integració i cohesió social.

Pàgines