Mostrant: 21 projectes

Pàgines

4 dècades 4 pics - Celebració del 40è aniversari de l'AEiG l'Estornell de l'Espluga de Francolí

Ferran Lozano Bosch - L'Espluga de Francolí

“4 dècades 4 pics” és el projecte que des de l’Agrupament Escolta i Guia l’Estornell de l’Espluga de Francolí (Conca de Barberà) vam dur a terme per a celebrar el seu 40è aniversari, durant el curs 2015-2016.

L’activitat consistia en pujar 4 cims: un pic per cada dècada de l’Agrupament.

AcampaSants

Esplais i Caus de Sants-Montjuïc - Barcelona

L'AcampaSants és un esdeveniment celebrat el mes de març que engloba els diversos cuas i esplais que conformen la xarxa d'educació en el lleure de la zona de Sants. És un moment en què tots els infants, joves i educadors pertanyents a les diferents entitats ens reunim per conviure junts, intercanviar experiències i punts de vista, compartir idees i opinions i créixer junts com a persones que tenen un punt en comú molt important: el cau o esplai.

Agrupament Escolta Trini Nova

Víctor Mirete - Barcelona

El projecte pretén oferir un espai d'educació no formal de qualitat a infants i joves al barri de La Trinitat Nova i, al mateix temps, potenciar la participació i la vida social d'aquest.

Camp de treball Tres turons, búnquers i canons

Fundació Escolta Josep Carol - Barcelona

L’experiència “Camp de treball Tres turons, búnquers i canons” realitzada durant els mesos d’estiu dels anys 2006, 2007 i 2008 ha consistit en la neteja i la rehabilitació del cim del Turó de la Rovira, on durant la Guerra Civil es van ubicar bateries antiaèries per a la defensa de Barcelona.

Campaments Generals 2015

Acció Escolta de Catalunya - Barcelona

INTRODUCCIÓ

Els Campaments Generals són una gran activitat que organitza Acció Escolta de Catalunya de manera periòdica cada quatre o cinc anys. Anteriorment s'han dut a terme les edicions de 2006 i 2010. El proper mes d'abril tindrà lloc la tercera edició, que pretén ser una de les trobades juvenils i activitats associatives més grans del país durant l'any 2015.

Detrunkis cap a Nous Horitzons

AEiG Torrent de les Bruixes - Terrassa

El projecte neix de la mà d'uns nois i noies de 18 i 19 anys de l'AEiG Torrent de les Bruixes, els quals es plantegen trobar alternatives al capitalisme degut a que aquest sistema els condiciona de manera directa el seu present i futur.

Els 40 anys d'Escoltes Catalans

Escoltes Catalans - Barcelona

Escoltes Catalans (EC) és una associació educativa juvenil, que celebra enguany el seu 40è aniversari i aplega entorn a 4000 infants i joves en una quarantena d’agrupaments escoltes a 13 comarques del país. Es presenta un document en el que es recullen aquests 40 anys d'acció educativa escolta a Catalunya, explicant la raó de ser de la nostra associació, la seva evolució i els seus plans de futur.

Els campaments com a servei: recuperem les vies del tren miner de Vallcebre i reconstruïm el poble abandonat de Masia Castelló

Agrupament Escolta i Guia Mare de Déu del Montsant-Verge del Cim - Reus

Els dos campaments desenvolupats els estius del 2008 i el 2009 per l’Agrupament Escolta i Guia Mare de Déu del Montsant-Verge del Cim tenen en comú l’orientació de servei a la comunitat. Sota la base conceptual i metodològica que el millor aprenentatge és el que es produeix a través de la pròpia vivència, es van proposar recuperar la història i el paisatge humà i geogràfic de dos indrets del nostre país: el poble abandonat de Masia Castelló al Baix Camp i les vies de l’antic tren miner de Vallcebre al Berguedà.

Escoltisme per l’Empordà

Minyons Escoltes i Guies de Catalunya- Demarcació de Girona - Girona

Es tracta d’un projecte fet per joves de diversos agrupaments d’arreu de Catalunya que ha consistit en dur a terme tasques de neteja i conservació del bosc afectat pels incendis de l’any 2012 a l’Empordà. Durant els caps de setmana, grups de joves d’entre 17 i 19 anys s’han reunit a Capmany (Alt Empordà) per ajudar a sis famílies damnificades pel foc. El projecte té com a objectiu sensibilitzar els joves i donar un cop de mà als afectats, tot retirant arbres cremats, fent tanques i murs de pedra, reconstruint recs i recuperant les instal•lacions de les masies afectades.

Federació Catalana d’Escoltisme i Guiatge: Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, Escoltes Catalans i Acció Escolta de Catalunya - Barcelona

Amb més de cent anys a tot el món, l’escoltisme ha estat a Catalunya un moviment educatiu juvenil d’un enorme i fecund impacte, a través de la formació integral de generacions d’infants i joves com a persones autònomes, actives, lliures i responsables, i com a ciutadans compromesos amb el país i la pau, amb esperit de servei i estima a la natura.

Pàgines