Mostrant: 20 projectes

Pàgines

4 dècades 4 pics - Celebració del 40è aniversari de l'AEiG l'Estornell de l'Espluga de Francolí

Ferran Lozano Bosch - L'Espluga de Francolí

“4 dècades 4 pics” és el projecte que des de l’Agrupament Escolta i Guia l’Estornell de l’Espluga de Francolí (Conca de Barberà) vam dur a terme per a celebrar el seu 40è aniversari, durant el curs 2015-2016.

L’activitat consistia en pujar 4 cims: un pic per cada dècada de l’Agrupament.

Gatamoix

Fundació Maria Ferret. Escoltisme i guiatge Mallorca - Palma

Aquest projecte té com a finalitat bàsica que els participants coneguin el que era una colònia agrícola, com vivien els seus habitants, quin era el seu ritme quotidià de vida, costums, festes, tasques, etc. Per tot això, els joves hauran de viure com si estiguessin al 1876, any oficial de fundació de la colònia.

Els 40 anys d'Escoltes Catalans

Escoltes Catalans - Barcelona

Escoltes Catalans (EC) és una associació educativa juvenil, que celebra enguany el seu 40è aniversari i aplega entorn a 4000 infants i joves en una quarantena d’agrupaments escoltes a 13 comarques del país. Es presenta un document en el que es recullen aquests 40 anys d'acció educativa escolta a Catalunya, explicant la raó de ser de la nostra associació, la seva evolució i els seus plans de futur.

AcampaSants

Esplais i Caus de Sants-Montjuïc - Barcelona

L'AcampaSants és un esdeveniment celebrat el mes de març que engloba els diversos cuas i esplais que conformen la xarxa d'educació en el lleure de la zona de Sants. És un moment en què tots els infants, joves i educadors pertanyents a les diferents entitats ens reunim per conviure junts, intercanviar experiències i punts de vista, compartir idees i opinions i créixer junts com a persones que tenen un punt en comú molt important: el cau o esplai.

Detrunkis cap a Nous Horitzons

AEiG Torrent de les Bruixes - Terrassa

El projecte neix de la mà d'uns nois i noies de 18 i 19 anys de l'AEiG Torrent de les Bruixes, els quals es plantegen trobar alternatives al capitalisme degut a que aquest sistema els condiciona de manera directa el seu present i futur.

Campaments Generals 2015

Acció Escolta de Catalunya - Barcelona

INTRODUCCIÓ

Els Campaments Generals són una gran activitat que organitza Acció Escolta de Catalunya de manera periòdica cada quatre o cinc anys. Anteriorment s'han dut a terme les edicions de 2006 i 2010. El proper mes d'abril tindrà lloc la tercera edició, que pretén ser una de les trobades juvenils i activitats associatives més grans del país durant l'any 2015.

Escoltisme per l’Empordà

Minyons Escoltes i Guies de Catalunya- Demarcació de Girona - Girona

Es tracta d’un projecte fet per joves de diversos agrupaments d’arreu de Catalunya que ha consistit en dur a terme tasques de neteja i conservació del bosc afectat pels incendis de l’any 2012 a l’Empordà. Durant els caps de setmana, grups de joves d’entre 17 i 19 anys s’han reunit a Capmany (Alt Empordà) per ajudar a sis famílies damnificades pel foc. El projecte té com a objectiu sensibilitzar els joves i donar un cop de mà als afectats, tot retirant arbres cremats, fent tanques i murs de pedra, reconstruint recs i recuperant les instal•lacions de les masies afectades.

Resseguir un camí ramader i arranjar el refugi de les Saleres de Caderget

AEiG Pla de l'Estany - Fontcoberta

Els Pioners i Caravel·les de l’AEiG Pla de l’Estany han dut a terme una experiència d’aprenentatge-servei de manera autònoma i responsable amb l’objectiu de protegir les zones rurals i d’alta muntanya, unes zones que atresoren espais naturals de gran valor cultural, sotmeses a una contínua i vertiginosa transformació. És per aquest motiu que el projecte d’aquest grup de joves va consistir en la redescoberta d’un camí ramader del paratge de Fontalba al massís de Costabona i en l’arranjament i la neteja d’un refugi de pastors a Saleres de Caderget, al municipi de Molló.

La recuperació de l'Aplec de l'Erola d'Hortsavinyà

Agrupament Escolta i Guia Montpalau - Pineda de Mar

“La recuperació de l’Aplec de l’Erola d’Hortsavinyà” és un projecte iniciat i gestionat pels joves de la branca de TRUC de l’Agrupament Escolta i Guia Montpalau, que ha implicat un gran nombre de persones, associacions i agents educatius. Han aconseguit recuperar amb èxit un entorn natural i una festa tradicional que ja no es realitzava: l’Aplec de l’Erola d’Hortsavinyà, una activitat genuïna de la població celebrada el dilluns de Pasqua, en la qual han dinamitzat un mercat de pagès, la missa i els goigs, una ruta, jocs i balls tradicionals.

Taula del Lleure del Consell de Joventut de les Illes Balears

Consell de Joventut de les Illes Balears (CJIB) - Palma

Per la tasca i el compromís amb l’educació d’infants i joves de les entitats que formen part de la Taula del Lleure, espai de treball i coordinació de les entitats juvenils d’educació en el lleure del Consell de Joventut de les Illes Balears (CJIB).

Pàgines