Mostrant: 6 projectes

AVENTURA SENSE COBERTURA

Marta Buxó Niñá - RIPOLLET

Els joves d’avui dia han nascut a l’era de la tecnologia. La societat de la tecnologia avança a un ritme vertiginós, fent-nos oblidar, en moltes ocasions, grans detalls com les relacions personals o els valors. Aquesta societat a la que vivim, ve molt marcada per l’individualisme, on el jo està per davant del nosaltres, dificultant el desenvolupament d’actituds com són la cooperació o la responsabilitat social.

La #CarboneraCelrà

Associació de voluntaris per a la millora i protecció de l'entorn natural - Celrà

Des de l'Associació de Voluntaris per a la Millora i Protecció de l'Entorn Natural, entitat sense ànim de lucre, legalment constituïda al registre d'entitats jurídiques, hem realitzat un esdeveniment de caire educatiu, lúdic i social anomenat 'La #CarboneraCelrà' amb l'afany de recuperar una activitat tradicional com és l'elaboració del carbó, fent partíceps a diferents grups socials (gent gran, joves, famílies, nens, esplais, escoles, entitats) en els vessants educatiu, cultural, de lleure i social.
Cronologia de l'esdeveniment:

Campaments Generals 2015

Acció Escolta de Catalunya - Barcelona

INTRODUCCIÓ

Els Campaments Generals són una gran activitat que organitza Acció Escolta de Catalunya de manera periòdica cada quatre o cinc anys. Anteriorment s'han dut a terme les edicions de 2006 i 2010. El proper mes d'abril tindrà lloc la tercera edició, que pretén ser una de les trobades juvenils i activitats associatives més grans del país durant l'any 2015.

Camells...un gran invent!

Grup colònies a Borredà - Berga

La Ruta dels Camells ha esdevingut una experiència inoblidable per als més de cinc-cents adolescents i seixanta monitors que l’han protagonitzada. Han trepitjat el país de muntanya a mar i han conegut la seva gent. Han superat el repte personal de les caminades i ascensions i ho han fet en grup, com una pinya. En paraules seves, “ser camell és travessar el desert que va de la infantesa a la joventut entre dunes d’adolescència i algun oasi d’enamorament”. El Grup Colònies a Borredà ha fet possible aquesta travessa al llarg de vint-i-quatre anys.

Campaments d'estiu Granja Escola Riera d’Agres

Centre d’Educació Ambiental-Granja Escola Riera d’Agres - Agres
Àmbit: Campaments

L’experiència dels campaments d’estiu a la Granja Escola Riera d’Agres és un exemple excel•lent de com des de l’educació en el temps lliure es pot promoure l’entesa intercultural entre zones catalanoparlants i castellanoparlants del País Valencià. Les activitats, dutes a terme en forma d’estades d’estiu i d’hivern, han arribat a un centenar d’infants i adolescents i han permès prestigiar l’ús del valencià com a llengua d’ús quotidià, alhora que es donava a conèixer l’entorn i s’educava en el medi natural i rural.

Colònies a Esponellà

Fundació Autisme Mas Casadevall - Serinyà

La Fundació Autisme Mas Casadevall és una entitat que treballa amb persones joves i adultes que presenten el trastorn de l’espectre autista (TEA). Les colònies a Esponellà és una experiència amb una forta dimensió social i innovadora que ha facilitat que trenta-sis persones afectades d’autisme realitzin activitats de lleure. La casa de colònies Can Què d’Esponellà manté una estructura molt semblant al Mas on està ubicat el centre, de manera que permet que els nois gaudeixin d’un espai diferent dins d’una estructura coneguda.