Mostrant: 17 projectes

Pàgines

Camp de treball Tres turons, búnquers i canons

Fundació Escolta Josep Carol - Barcelona

L’experiència “Camp de treball Tres turons, búnquers i canons” realitzada durant els mesos d’estiu dels anys 2006, 2007 i 2008 ha consistit en la neteja i la rehabilitació del cim del Turó de la Rovira, on durant la Guerra Civil es van ubicar bateries antiaèries per a la defensa de Barcelona.

Campaments Generals 2015

Acció Escolta de Catalunya - Barcelona

INTRODUCCIÓ

Els Campaments Generals són una gran activitat que organitza Acció Escolta de Catalunya de manera periòdica cada quatre o cinc anys. Anteriorment s'han dut a terme les edicions de 2006 i 2010. El proper mes d'abril tindrà lloc la tercera edició, que pretén ser una de les trobades juvenils i activitats associatives més grans del país durant l'any 2015.

Casal Xic

Associació Lax’n’Rock música, educació, cultura i lleure - El Vendrell

Casal Xic és un projecte d’aprenentatge-servei adreçat a infants i joves de 8 a 14 anys d’origen immigrant. L’objectiu d’aquesta iniciativa és fomentar la interculturalitat i la cohesió social, com també afavorir el sentiment de pertinença al país i al poble on viuen mitjançant la creació d’un programa de ràdio en llengua catalana, Casal Xic, en el qual s’han reflectit les necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

Detrunkis cap a Nous Horitzons

AEiG Torrent de les Bruixes - Terrassa

El projecte neix de la mà d'uns nois i noies de 18 i 19 anys de l'AEiG Torrent de les Bruixes, els quals es plantegen trobar alternatives al capitalisme degut a que aquest sistema els condiciona de manera directa el seu present i futur.

Els campaments com a servei: recuperem les vies del tren miner de Vallcebre i reconstruïm el poble abandonat de Masia Castelló

Agrupament Escolta i Guia Mare de Déu del Montsant-Verge del Cim - Reus

Els dos campaments desenvolupats els estius del 2008 i el 2009 per l’Agrupament Escolta i Guia Mare de Déu del Montsant-Verge del Cim tenen en comú l’orientació de servei a la comunitat. Sota la base conceptual i metodològica que el millor aprenentatge és el que es produeix a través de la pròpia vivència, es van proposar recuperar la història i el paisatge humà i geogràfic de dos indrets del nostre país: el poble abandonat de Masia Castelló al Baix Camp i les vies de l’antic tren miner de Vallcebre al Berguedà.

En Trànsit

Tània Miró Porqueres - L'Hospitalet de Llobregat

Aquest projecte neix amb la idea de fer arribar una visió més àmplia i realista de les migracions en l'adolescència, creant espais de diàleg i debat en temàtica d'immigració. En Trànsit s'articula mitjançant la creació d'un vídeo en el qual joves migrants presenten la seua experiència migratòria, una guia de dinamització per treballar el procés migratori a través de dinàmiques i una exposició com a material base per realitzar tallers de sensibilització i pensament crític.

Escoltisme per l’Empordà

Minyons Escoltes i Guies de Catalunya- Demarcació de Girona - Girona

Es tracta d’un projecte fet per joves de diversos agrupaments d’arreu de Catalunya que ha consistit en dur a terme tasques de neteja i conservació del bosc afectat pels incendis de l’any 2012 a l’Empordà. Durant els caps de setmana, grups de joves d’entre 17 i 19 anys s’han reunit a Capmany (Alt Empordà) per ajudar a sis famílies damnificades pel foc. El projecte té com a objectiu sensibilitzar els joves i donar un cop de mà als afectats, tot retirant arbres cremats, fent tanques i murs de pedra, reconstruint recs i recuperant les instal•lacions de les masies afectades.

Esplai Espurnes

LORENA BARRERA LÓPEZ - Esplugues de Llobregat

El projecte de patis vius és un projecte de metodologia APS que posa en el centre la participació d'infants i joves en la construcció dels nous patis per l'entitat. A través d'aquesta metodologia, el que busquem és que aquest nou espai sigui obert al barri i que alhora compleixi amb les necessitats que els mateixos infants busquen satisfer a l'hora de jugar i de relacionar-se a l'esplai, en un espai essencial per al joc.

Estiu a la Plaça

Associació La Rotllana - Badalona

L’estiu a la plaça ha estat un projecte impulsat per un grup de joves dels barris de Llefià i La Salut. Aquests barris es caracteritzen per estar molt afectats per l’actual crisi econòmica. El fracàs escolar i l’escassa qualificació sociolaboral dels seus habitants fan molt permeables les dificultats d'inclusió social a la població. La diversitat de la població existent en aquests barris, la densitat de població i l’aïllament entre les diferents comunitats també compliquen la convivència entre els veïns.

Indrets de Catalunya; El Vendrell

Colla La Ballaruga - El Vendrell Educació i Lleure - El Vendrell

“Indrets de Catalunya; El Vendrell” és un projecte d’aprenentatge i servei que pretén crear un material didàctic audiovisual amb l’objectiu de promoure i facilitar el coneixement de la vila per part de les famílies nouvingudes. El projecte es treballa a dues bandes; per una part l’elaboració d’un llibre personalitzat a partir de l’abecedari i per l’altra, l’elaboració d’un documental de televisió fet pels propis alumnes. Aquest projecte s’ha dut a terme des del gener fins al juny a totes les escoles públiques del Vendrell dins els tallers d’estudi assistit del Pla Educatiu d’Entorn.

Pàgines