Mostrant: 16 projectes

Pàgines

En Trànsit

Tània Miró Porqueres - L'Hospitalet de Llobregat

Aquest projecte neix amb la idea de fer arribar una visió més àmplia i realista de les migracions en l'adolescència, creant espais de diàleg i debat en temàtica d'immigració. En Trànsit s'articula mitjançant la creació d'un vídeo en el qual joves migrants presenten la seua experiència migratòria, una guia de dinamització per treballar el procés migratori a través de dinàmiques i una exposició com a material base per realitzar tallers de sensibilització i pensament crític.

Detrunkis cap a Nous Horitzons

AEiG Torrent de les Bruixes - Terrassa

El projecte neix de la mà d'uns nois i noies de 18 i 19 anys de l'AEiG Torrent de les Bruixes, els quals es plantegen trobar alternatives al capitalisme degut a que aquest sistema els condiciona de manera directa el seu present i futur.

La #CarboneraCelrà

Associació de voluntaris per a la millora i protecció de l'entorn natural - Celrà

Des de l'Associació de Voluntaris per a la Millora i Protecció de l'Entorn Natural, entitat sense ànim de lucre, legalment constituïda al registre d'entitats jurídiques, hem realitzat un esdeveniment de caire educatiu, lúdic i social anomenat 'La #CarboneraCelrà' amb l'afany de recuperar una activitat tradicional com és l'elaboració del carbó, fent partíceps a diferents grups socials (gent gran, joves, famílies, nens, esplais, escoles, entitats) en els vessants educatiu, cultural, de lleure i social.
Cronologia de l'esdeveniment:

Taller de Teatre

Centre Parroquial Sant Vicenç - Sabadell

El Centre Parroquial Sant Vicenç ofereix a la ciutat de Sabadell i comarca cursos de teatre per a totes les edats realitzats de forma voluntària per joves actors del propi elenc. Entre aquests destaca el Taller de Teatre per a infants i joves. En aquest curs 2014/2015 que celebrem el 25è aniversari de la seva creació, comptem amb 213 nens i nenes d’edats compreses entre 7 i 17 anys. Els tallers són conduïts de manera voluntària per 40 monitors i monitores d’entre 18 i 25 anys, tots ells antics alumnes del Taller.

Campaments Generals 2015

Acció Escolta de Catalunya - Barcelona

INTRODUCCIÓ

Els Campaments Generals són una gran activitat que organitza Acció Escolta de Catalunya de manera periòdica cada quatre o cinc anys. Anteriorment s'han dut a terme les edicions de 2006 i 2010. El proper mes d'abril tindrà lloc la tercera edició, que pretén ser una de les trobades juvenils i activitats associatives més grans del país durant l'any 2015.

Estiu a la Plaça

Associació La Rotllana - Badalona

L’estiu a la plaça ha estat un projecte impulsat per un grup de joves dels barris de Llefià i La Salut. Aquests barris es caracteritzen per estar molt afectats per l’actual crisi econòmica. El fracàs escolar i l’escassa qualificació sociolaboral dels seus habitants fan molt permeables les dificultats d'inclusió social a la població. La diversitat de la població existent en aquests barris, la densitat de població i l’aïllament entre les diferents comunitats també compliquen la convivència entre els veïns.

Escoltisme per l’Empordà

Minyons Escoltes i Guies de Catalunya- Demarcació de Girona - Girona

Es tracta d’un projecte fet per joves de diversos agrupaments d’arreu de Catalunya que ha consistit en dur a terme tasques de neteja i conservació del bosc afectat pels incendis de l’any 2012 a l’Empordà. Durant els caps de setmana, grups de joves d’entre 17 i 19 anys s’han reunit a Capmany (Alt Empordà) per ajudar a sis famílies damnificades pel foc. El projecte té com a objectiu sensibilitzar els joves i donar un cop de mà als afectats, tot retirant arbres cremats, fent tanques i murs de pedra, reconstruint recs i recuperant les instal•lacions de les masies afectades.

Resseguir un camí ramader i arranjar el refugi de les Saleres de Caderget

AEiG Pla de l'Estany - Fontcoberta

Els Pioners i Caravel·les de l’AEiG Pla de l’Estany han dut a terme una experiència d’aprenentatge-servei de manera autònoma i responsable amb l’objectiu de protegir les zones rurals i d’alta muntanya, unes zones que atresoren espais naturals de gran valor cultural, sotmeses a una contínua i vertiginosa transformació. És per aquest motiu que el projecte d’aquest grup de joves va consistir en la redescoberta d’un camí ramader del paratge de Fontalba al massís de Costabona i en l’arranjament i la neteja d’un refugi de pastors a Saleres de Caderget, al municipi de Molló.

Laboratori de projectes d’aprenentatge i servei

Minyons Escoltes i Guies de Catalunya - Valldoreix

El Laboratori de projectes d’aprenentatge i servei consisteix en la creació d’una plataforma de llançament de projectes en el marc dels Minyons Escoltes i Guies de Catalunya. Creat el curs 2009-2010 amb una primera experiència vinculada a UnescoCat anomenada “Centres de qualitat democràtica”, va evolucionar fins a esdevenir instrument de millora de la qualitat pedagògica dels agrupaments escoltes a través de l’aprendre fent.

Projecte Somotillo: reconstrucció i remodelació d’una escola

Agrupament Escolta i Guia Maspons i Anglasell Bigues i Riells - Bigues i Riells

El “Projecte Somotillo: reconstrucció i remodelació d’una escola” simbolitza la tasca feta des de la base associativa per tots aquells joves que de manera voluntària dediquen part del seu temps a l’educació d’infants i adolescents, en aquest cas amb l’objectiu d’establir llaços entre el municipi vallesà de Bigues i Riells i la població nicaragüenca de Somotillo a través de la rehabilitació d’una escola. Quan l’huracà Mitch va arrassar Nicaragua, Somotillo va ser un dels municipis afectats.

Pàgines