Raval Audiovisual

Ignasi Sagalés - Barcelona

“Raval Audiovisual” és un projecte d’educació en el lleure dirigit a adolescents i joves i emmarcat a l'àmbit de l'educació no formal. A través de la creació audiovisual, especialment centrada a l'àmbit del cinema documental, aquest projecte pretén ser el vehicle que permeti als adolescents i joves participants desenvolupar una reflexió crítica sobre la societat en què vivim i sobre determinats col·lectius que sovint viuen situacions invisibles i de fragilitat: persones sense sostre, addiccions, gent gran, problemes de salut mental, assetjament escolar, diversitat sexual, immigració, menors indocumentats, entre d’altres. A partir d'aquesta reflexió, el projecte proposa explicar, compartir i difondre les històries i situacions invisibles des de les creacions audiovisuals dels adolescents i joves.

Els i les participants són joves que formen part dels projectes de centre obert de l’Associació Educativa Integral del Raval (AEIRaval) i que viuen o han viscut, en primera persona, situacions de vulnerabilitat. Amb aquest projecte i a través del llenguatge audiovisual, es proposen donar veu a altres persones que sovint no són escoltades, a mostrar les diverses realitats que conviuen als barris i a la ciutat de Barcelona, o fora de les nostres fronteres. Volen ser un altaveu per als que han estat silenciats, posant la seva motivació, implicació, creativitat i treball dur al servei dels que més ho necessiten.