Projecte Plug-in: joves i alfabetització digital d’adults i gent gran

Associació Casal La Formiga - Badalona

L’Associació Casal La Formiga és una entitat ben arrelada en el Badalonès Sud que ofereix una àmplia proposta educativa actualitzada en el camp del lleure i la conciliació de la vida familiar i professional, especialment per a les persones amb més dificultats, i de dinamització social i comunitària. El programa “Plug in: joves i alfabetització digital d’adults i gent gran” pretén oferir cursos d’informàtica per a adults i gent gran a diferents espais del territori (Cibercaixa Badalona sud, el CAEP Baldomer Solà i el Casal d’avis de Congrés). La realització dels cursos combina la figura d’un dinamitzador digital que al mateix temps coordina el projecte i els joves del territori, estudiants voluntaris de 4rt d’ESO i 1r de Batxillerat, els quals reben una formació en matèria de noves tecnologies i aspectes metodològics. El projecte destaca pels valors educatius i socials i les metodologies actives, ja que té com a objectiu crear una xarxa social i vetllar per la creació d’espais d’intercanvi que posin en relació persones de diferent procedència i edat.