Laboratori de projectes d’aprenentatge i servei

Minyons Escoltes i Guies de Catalunya - Valldoreix

El Laboratori de projectes d’aprenentatge i servei consisteix en la creació d’una plataforma de llançament de projectes en el marc dels Minyons Escoltes i Guies de Catalunya. Creat el curs 2009-2010 amb una primera experiència vinculada a UnescoCat anomenada “Centres de qualitat democràtica”, va evolucionar fins a esdevenir instrument de millora de la qualitat pedagògica dels agrupaments escoltes a través de l’aprendre fent. L’experiència es concreta en un grup de treball que realitza un projecte d’unitat de servei a la comunitat amb infants i joves en diferents punts del territori català i de diverses temàtiques (mediambient, social, etc.) Una de les finalitats de l’experiència és la implicació directa amb la comunitat i entorn proper mitjançant el treball en xarxa, a més de l’edició d’una publicació que serveixi perquè les entitats del lleure infantil i juvenil puguin desenvolupar projectes d’aprenentatge i servei. L’experiència mostra un clar compromís amb la millora de la qualitat educativa i ha estat un enriquiment per als grups d’infants, per al grup de caps amb l’oportunitat de formar-se amb experts i per a la pròpia associació amb l’increment de la seva qualitat educativa.

No hi ha informació adjunta.