La Garrotxa: conèixer-la per respectar-la

Esplais de la Garrotxa - Olot

Esplais de la Garrotxa és una entitat que treballa en l’educació per al temps lliure dels infants, adolescents i joves. El seu projecte “La Garrotxa: conèixer-la per respectar-la” està basat en la realització d’una sèrie d’activitats per conèixer l’entorn natural de la comarca i sensibilitzar els nens de la necessitat de respectar el medi ambient. Alguns dels objectius plantejats són respectar l’entorn natural, conèixer els espais naturals de la comarca de la Garrotxa, conscienciar els nens i les nenes de la necessitat de reciclar, com també de les diferents problemàtiques que afecten el medi ambient. En aquesta línia, s’ha treballat la destrucció i la contaminació de la conca del riu Fluvià i el reciclatge de la brossa. L’objectiu de la sortida d’observació pel riu Fluvià ha estat comparar l’estat de les aigües que passen per Olot amb les del naixement del riu. A més, conjuntament amb altres entitats del lleure, s’ha dut a terme una recollida de brossa del riu per exposar després les deixalles recollides a la plaça major de la ciutat. El projecte vol fomentar valors com el respecte al medi ambient, el treball en grup i l’estimació per la terra.