Joves voluntaris s’impliquen en el futur ramader de la Vall d’Ogassa.

Federació catalana de l’Esplai - Prat de Llobregat
Projecte sobre custòdia del territori a Mas Cabàlies (Ogassa)

Els joves voluntaris de nou centres d’esplais de la Federació catalana de l’Esplai han participat en el projecte de Custòdia del Territori per la Recuperació dels prats de la pastura de la Vall d’Ogassa, una experiència d’aprenentatge-servei duta a terme al llarg de diversos caps de setmana. S’hi ha promogut la conservació de les pastures i del territori per afavorir el manteniment del paisatge i la gestió de l’espai rural, com també la implicació i la participació dels joves, que ha permès un treball educatiu de qualitat, fonamentat en valors solidaris. Es vol donar a conèixer la realitat social i cultural de les comarques pirinenques catalanes i especialment l’estructura rural del país i la seva situació actual, revaloritzar la pagesia, fer un servei directe al sector primari dels veïns d’Ogassa i fomentar el voluntariat. Un dels valors afegits del projecte ha consistit en l’experiència significativa d’intercanvi entre joves de diferents entitats i poblacions.