Joves constructors de realitats

Associació de Veïns Trinitat Nova - Barcelona

“Joves constructors de realitats” del Pla Comunitari de Trinitat Nova són uns joves que participen en el seu barri emprenent projectes i responsabilitzant-se en crear activitats obertes que impliquin i afavoreixin la participació de la comunitat. Aquestes experiències van des de la creació d’activitats puntuals i esportives com “Fem barri, fem esport”, fins a la construcció d’un estudi d’assaig i gravació musical per a grups novells amb pocs recursos, com també la fundació d’una emissora local, la Ràdio Comunitària Trinitat Nova, per fer de la ràdio un espai de comunicació, difusió cultural i informativa pròpia del barri. D’aquesta manera, els espais de lleure es converteixen en espais de socialització i educació arrelats al seu context social i vinculats amb el territori i es creen projectes socials comuns en espais d’intercanvi que potencien la creació de vincles afectius que afavoreixen relacions interculturals i intergeneracionals fora de l’entorn escolar.