Gaudim la cultura

Grup Infantil Sant Cosme (GISC) - El Prat de Llobregat
Àmbit: Esplais
Grup Infantil Sant Cosme

El Grup Infantil Sant Cosme (GISC), entitat de la Fundació Catalana de l’Esplai, treballa des de fa quaranta anys per a la millora del barri de Sant Cosme del Prat de Llobregat. “Gaudim de la cultura. Un instrument d’integració i cohesió social”, és un projecte d’intervenció comunitària al barri basat en la cultura catalana com a element clau d’inclusió, integració i cohesió social. Un projecte d’acció social i educativa que es proposa convertir el temps lliure dels infants i joves en un espai de participació, d’interculturalitat i igualtat per a tots, especialment per als infants i joves en situació de risc. La cultura ens permet expressar el què som, compartir el que tenim i aprendre els uns dels altres. El projecte vol facilitar el coneixement i sobretot la vivència positiva de la cultura catalana a partir del foment de l’ús de la llengua catalana en la vida quotidiana; la celebració de les tradicions i el calendari festiu; projectes d’aprenentatge i servei vinculats al territori i a l’agricultura del delta, com també excursions per conèixer el paisatge natural i l’entorn de Catalunya. “Gaudim la cultura” vol contribuir a la necessitat de crear instruments per vertebrar la comunitat, afavorir la cohesió social i el sentiment de pertinença al país.

No hi ha informació adjunta.