Estiu a la Plaça

Associació La Rotllana - Badalona
VÍDEO REPORTATGE DE L'ESTIU A LA PLAÇA TRAFALGAR (2013) - ENTREVISTA ALS JOVES ORGANITZADORS
VÍDEO REPORTATGE DE L'INTERCANVI INTERNACIONAL QUE VA TENIR LLOC DINS DEL PROJECTE AL 2014

L’estiu a la plaça ha estat un projecte impulsat per un grup de joves dels barris de Llefià i La Salut. Aquests barris es caracteritzen per estar molt afectats per l’actual crisi econòmica. El fracàs escolar i l’escassa qualificació sociolaboral dels seus habitants fan molt permeables les dificultats d'inclusió social a la població. La diversitat de la població existent en aquests barris, la densitat de població i l’aïllament entre les diferents comunitats també compliquen la convivència entre els veïns.

Aquest projecte que es va iniciar ara fa 3 anys amb la idea principal d'oferir una alternativa educativa al carrer dirigida, en els seus inicis, als adolescents i joves, però arran de la gran participació i bona recepció de tots els veïns, va acabar essent un projecte dirigit a la comunitat i amb una tasca molt intensa quant a la convivència als barris.

En les dues primeres edicions el lloc d’ubicació va ser la Plaça Trafalgar al barri de Llefià de Badalona. En aquesta darrera edició es va apostar per un canvi d'ubicació i va tenir lloc al Centre Cultural l'Escorxador, situat al barri de la Salut de Badalona. L'objectiu del projecte ha estat millorar-ne la seva qualitat, sobretot pel que fa la seva infraestructura, i així tenir l'oportunitat de realitzar moltes més activitats i arribar a un nombre més alt de població.

El projecte es va realitzar del 23 de juny al 3 d’agost, de dilluns a dissabte en horari de tarda/nit, on es realitzaven diferents tipus d'activitats tant esportives i lúdiques com culturals i socials. D’aquesta manera hem aconseguit oferir una proposta d’educació no formal a peu de carrer amb un gran ventall de propostes simultànies per a diferents edats i interessos.