ESPLAI LA FLORIDA. 30 anys treballant per la felicitat dels infants

Associació Club d'Esplai La Florida - L'Hospitalet del Llobregat

L'Esplai la Florida neix l'any 1984 amb la finalitat de potenciar l'educació en el lleure dels infants i joves del barri de La Florida (L'Hospitalet del Llobregat), treballant per la integració dels infants i joves amb problemàtiques socials i també potenciant la interrelació entre les diferents cultures que conviuen al barri.
En aquests 30 anys de trajectòria l'esplai s'ha proposat, entre d'altres coses, oferir una educació en lleure de qualitat a tots els infants i joves del barri per tal de contribuir a què esdevinguin ciutadanes i ciutadans solidaris, tolerants, participatius i compromesos amb l'entorn i la realitat que els envolta.
L'esplai ha acompanyat i donat suport a les famílies en el procés d'educació dels seus fills/es, i més específicament, a les famílies nouvingudes en tot el procés d'integració al barri.
Ha treballat també per la dinamització i vinculació al seu territori, el barri de la Florida i la ciutat de L'Hospitalet del Llobregat. En aquest període ha consolidat la seva relació amb les diferents entitats del barri i ha participat dels diferents projectes i accions comunes que es fan des de la comunitat educativa.
Enguany, hem rebut també la distinció ciutadana de la ciutat de L'Hospitalet del Llobregat com a reconeixement de la nostra trajectòria com a entitat social i un reconeixement del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya pel treball realitzat conjuntament en l'àmbit de la justícia juvenil.