Els campaments com a servei: recuperem les vies del tren miner de Vallcebre i reconstruïm el poble abandonat de Masia Castelló

Agrupament Escolta i Guia Mare de Déu del Montsant-Verge del Cim - Reus

Els dos campaments desenvolupats els estius del 2008 i el 2009 per l’Agrupament Escolta i Guia Mare de Déu del Montsant-Verge del Cim tenen en comú l’orientació de servei a la comunitat. Sota la base conceptual i metodològica que el millor aprenentatge és el que es produeix a través de la pròpia vivència, es van proposar recuperar la història i el paisatge humà i geogràfic de dos indrets del nostre país: el poble abandonat de Masia Castelló al Baix Camp i les vies de l’antic tren miner de Vallcebre al Berguedà. El primer servei, realitzat pels Llops i els Ràngers, va consistir en desenrunament de les cases, la neteja dels antics carrers i altres espais del poble. Pel que fa a recuperació de les vies del tren miner de Vallcebre, l’Agrupament es va posar en contacte amb l’Associació de trens miners i turístics i així els Pioners van poder col•laborar en diferents tipus de tasques. Els joves han treballat per ajudar a recuperar paratges oblidats al llarg del temps i han realitzat dues experiències amb la complicitat d’altres entitats del territori.