Detrunkis cap a Nous Horitzons

AEiG Torrent de les Bruixes - Terrassa
Detrunkis Guatemala 2015

El projecte neix de la mà d'uns nois i noies de 18 i 19 anys de l'AEiG Torrent de les Bruixes, els quals es plantegen trobar alternatives al capitalisme degut a que aquest sistema els condiciona de manera directa el seu present i futur.
Així doncs, aquests nois i noies es posen mans a la feina i construeixen un projecte iniciat el 2013 i que en el present encara no s'ha acabat. Aquesta experiència els ha dut arreu del país i, fins i tot, a altres parts del món. Formacions, estades a comunitats, descobertes, i molta feina dia a dia és el que caracteritza el treball d'aquestes persones. El fruit d'aquest esforç és molt gratificant: l'estada durant un mes a dues comunitats de Guatemala on desenvolupen un casal d'estiu i d'uns tallers d'empoderament amb dones basat en els valors de l'escoltisme i el guiatge, els valors de la cultura catalana i els valors apresos durant les seves formacions. A través de l'educació en el lleure, a través de tot allò que han après durant la seva trajectòria com a nens i nenes al Cau, aquests nois i noies engeguen un projecte totalment autogestionat i autofinançat per ells, sorgit de les seves inquietuds davant un món que no els agrada i que pretenen millorar.

"Pensar globalment i actuar localment", aquestés el seu lema, i per això el retorn de les experiències viscudes i dels coneixements apresos al seu context més pròxim és una part molt important del projecte que ara es disposen a realitzar. Cal transformar la societat per millorar-la, cal incidir en l'entorn proper per exercir transformació social. El canvi, la millora i les ganes de fer d'aquest un món més just i feliç són les grans motivacions que mouen aquests joves.